ג'יפ גרנד וגוניר החדש 2021
ג'יפ גרנד וגוניר החדש (קונספט).
ג'יפ גרנד וגוניר החדש 2021
ג'יפ גרנד וגוניר החדש (קונספט).

תעשיית הרכב האמריקאית ממשיכה להחיות דגמי פנאי מהעבר, פורד עשתה זאת לאחרונה עם הברונקו החדש וג'יפ עושה זאת כעת עם חשיפתו של הקונספט גרנד וגוניר (Wagoneer) שיתחרה בעיקר מול דגמים כגון קאדילק אסקלייד, לינקולן נביגטור ועוד. למרות שג'יפ מציגה את הדגם כקונספט, לא קשה להבחין כי מדובר בדגם מוכן לייצור, זה יקרה במהלך המחצית השנייה של 2021 כאשר הדגם ישווק בשתי גרסאות, גרסה קצרה 5 מושבים בשם וגוניר וגרסה ארוכה 7 מושבים בשם גרנד וגוניר.

 

הגרנד וגוניר אותו ג'יפ חושפת כעת מצויד במערכת הנעה היברידית פלאג-אין וכמו כל רכבי הענק האלו מארה"ב, הוא יתבסס על שלדת טנדר, ראם החדש במקרה הזה. תא הנוסעים היוקרתי של הגרנד וגוניר מצויד בשפע של מסכים ומסכי מגע, לא רק עבור לוח המחוונים ("12.3) ומערכת המולטימדיה ("12.1), אלא גם עבור השליטה על המושבים והמיזוג המפוצל ל-4 אזורים ("10.25), עבור מערכת המולטימדיה בצד הנוסע ("10.25) ושלושה מסכים בגודל "10.1 ליושבי השורה השנייה, שניים בגב המושבים לבידור ואחד מרכזי לשליטה על בקרת האקלים וחימום/אוורור המושבים. המסכים נשלטים ע"י מערכת Uconnect 5 החדשה של קבוצת FCA המבוססת על מערכת ההפעלה אנדרואיד.

 

ג'יפ גרנד וגוניר
שפע של מסכים ומראה יוקרתי.

מעבר לשלל המסכים ורשימת האבזור הבלתי נגמרת, כיאה לרכב פרימיום אמריקאי אנחנו פוגשים גם שפע של עור העוטף את תא הנוסעים וגימור יוקרתי נעים לעין, כולל שימוש בחיפוי זכוכית, אלומיניום ועץ. ג'יפ דאגה לעשות שימוש נרחב בחומרים ידידותיים לסביבה, בין אם בחומרים ממוחזרים עבור ריפוד התקרה (סוג של אלקנטרה מחומרים ממוחזרים) או מחומרים שקל למחזר אותם. את האווירה בתא הנוסעים תשדרג תאורת אווירה מתקדמת, גג פנורמי עצום הנמתח לכל אורך הגג ואופציה למערכת שמע הי-אנד מבית McIntosh האמריקאית עם לא פחות מ-24 רמקולים.

 

ג'יפ גרנד וגוניר
שפע של מסכים גם מאחור.

העיצוב החיצוני לא מנסה להיות משהו שונה משאר הענקיים האמריקאיים, זוויות ישירות המדגישות את גודלו העצום ומאפשרות להשיג מקסימום נפח לתא הנוסעים. את החזית מעטר הגריל המוכר של ג'יפ, בפרשנות עיצובית ייחודית לדגם ועם תאורת LED בין האריחים המתחברת לפס התאורה המחבר את צמד הפנסים הראשיים הצרים המדגיש את חזית הדגם.

 

ג'יפ גרנד וגוניר קונספט
יתבסס על הפלטפורמה של ראם 1500.

ג'יפ לא מספקת פרטים טכניים על מערכת ההנעה ההיברידית פלאג-אין של הדגם, אך לאור העובדה שהדגם יתבסס על הפלטפורמה של ראם 1500, סביר להניח כי מדובר באותה יחידת הנעה שתשרת את הטנדר. הגרנד וגוניר ישען על מתלים נפרדים עם קפיצי אוויר וכל גרסאות הדגם יצוידו במערכת הנעה כפולה 4X4.

 

ג'יפ גרנד וגוניר 1984
ג'יפ גרנד וגוניר המקורי (1984).

ג'יפ וגוניר המקורי שווק בין השנים 1962 ל-1991 ומהיום הראשון שהוא הושק הוא נחשב ל-SUV יוקרתי יחסית. הדגם זכה לשם גרנד וגוניר כאשר ג'יפ הציגה בשנת 1984 את הגרסה החדשה לדגם שלראשונה עשתה שימוש בשלדה אחודה, על בסיס הגרנד צ'ירוקי. אחד המאפיינים הויזואליים הייחודיים של הדגם היה השימוש בגימור עץ בחלקו החיצוני של המרכב החיצוני אך כפי שאתם יכולים לראות, הגרנד וגוניר החדש אולי עושה שימוש בשם הדגם המיתולוגי של ג'יפ אך הוא כלל לא מנסה להיות גרסת רטרו לדגם, ולו במעט.

2020 ג'יפ גרנד וגוניר קונספט

תגיות: ג'יפ
ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 2

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.