ניסאן אקסטרייל החדש 2022
בשנה הבאה באירופה עם הנעה היברידית e-Power.
ניסאן אקסטרייל החדש 2022
בשנה הבאה באירופה עם הנעה היברידית e-Power.

ניסאן מספקת לנו כיום מידע ראשוני על האקסטרייל החדש אותו היא תשווק באירופה רק בקיץ 2022, זאת למרות שהגרסה האמריקאית של הדגם (ניסאן Rogue) כבר הוצגה אשתקד ומשווקת מזה מספר חודשים בשוק האמריקאי וצריך להבין, מדובר בגרסאות זהות לחלוטין, למעט יחידות הנעה שונות וקצת שינויים ביחידות התאורה בשל תקינה שונה בין השווקים.

 

את האקסטרייל 2022 החדש ניסאן חשפה אתמול בתערוכת שנגחאי והוא כמובן זהה לגרסה האמריקאית וזהה גם לגרסה שנפגוש בעוד כשנה. הגרסה האמריקאית של הדגם מצוידת במנוע 2.5 ליטר אטמוספרי, הגרסה האירופאית לעומת זאת תשווק עם יחידת הנעה היברידית e-Power בלבד.

 

ניסאן אקסטרייל החדש
זהה ויזואלית למה שפגשנו בגרסה האמריקאית.

ניסאן לא מספקת לנו פרטים על יחידת ההנעה ההיברידית הזו, אך סביר להניח כי זו אותה יחידת הנעה e-Power שהוצגה עם הקשקאי החדש, שם יש שילוב של מנוע 1.5 ליטר אטמוספרי מתקדם עם יחס דחיסה משתנה בהספק של 154 כ"ס, סוללה קטנה יחסית ומנוע חשמלי בהספק של 187 כ"ס ו-33.7 קג"מ.

 

מה שמבדל את המערכת הזו ממערכות הנעה היברידיות אחרות זו העבודה שאין כל תיבת הילוכים או ההעברה שכן מנוע הבנזין לא מחובר לגלגלים ומשמש כגנרטור בלבד, לטעינת הסוללה או הזנה ישירה של המנוע החשמלי בהתאם לצורך, וההנעה מתבצעת רק באמצעות המנוע החשמלי הראשי כך שלדגם למעשה הנעה חשמלית על כל היתרונות שלה - כולל מנגנון e-Pedal המאפשר נהיגה באמצעות דוושה אחת. העיקרון של מערכת ההנעה הזו הוא שבתצורה זו מנוע הבנזין יכול לעבוד תמיד בנצילות מרבית.

 

2022 ניסאן אקסטרייל החדש תא הנוסעים
גם תא הנוסעים זהה למה שכבר פגשנו.

בעוד שהקשקאי e-Power מצויד בהנעה קדמית בלבד, ניסאן מבטיחה כי האקסטרייל החדשה ישווק גם עם הנעה כפותה וזה כנראה אומר שלדגם יהיה עוד מנוע חשמלי מאחור שיאפשר הנעה כפולה, בדומה לראב4 לדוגמה.

 

סביר להניח כי כמו הקשקאי החדש גם האקסטרייל החדש כבר לא ישווק יותר עם מנוע דיזל. רק לשם התזכרות, מיצובישי אאוטלנדר החדש מבוסס מכנית על האקסטרייל החדש, אך האאוטלנדר החדש ישווק גם בגרסה היברידית פלאג-אין שלא נמצא באקסטרייל. 

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.