ג'נסיס GV60
ג'נסיס GV60 - הקרוסאובר החשמלי של ג'נסיס.
ג'נסיס GV60
ג'נסיס GV60 - הקרוסאובר החשמלי של ג'נסיס.

הקרוסאובר ג'נסיס GV60 הוא אמנם לא הרכב החשמלי הראשונה של ג'נסיס, קדם לו במספר חודשים הדגם ג'נסיס Electrified G80 שהוא גרסה חשמלית למכונית הסאלון G80, אך ג'נסיס GV60 הוא הרכב החשמלי הייעודי הראשון של ג'נסיס וכמובן גם הקרוסאובר החשמלי הראשון של המותג.

 

בשלב זה ג'נסיס מספקת לנו רק הצצה ראשונה אל העיצוב החיצוני והפנימי של הדגם, את שאר הפרטים הטכניים על הדגם היא תחשוף בהמשך השנה עם תחילת השיווק. ג'נסיס GV60 ישווק כמובן גם כאן בישראל, השאיפה של כלמוביל, יבואנית ג'נסיס בישראל, היא לשווק את הדגם עוד השנה אך עם מגפת הקורונה יתכן כי זה ידחה לתחילת השנה הבאה, בכל מקרה מדובר בעניין של לא יותר ממספר חודשים כך שיש למה לצפות.

 

ג'נסיס GV60
מבוסס על פלטפורמת E-GMP.

כמו האיוניק 5 של יונדאי וה- EV6 של קיה, גם ג'נסיס GV60 מבוסס על פלטפורמת E-GMP הייעודית לרכבים חשמליים כך שגם אם ג'נסיס לא מספקת לנו בשלב זה פרטים טכניים על הדגם בהחלט שניתן להניח כי מה שפגשנו בשני הדגמים העממיים נפגוש גם כאן כגון הנעה חשמלית אחורית או כפולה בהספקים של החל מ-229 כ"ס ועד 325 כ"ס בדגמים הרגילים (צפוי גם דגם ביצועים כמו קיה EV6 GT עם 577 כ"ס), סוללה בקיבולת של 77.4kWh, יכולת טעינה ב-800V שתאפשר טעינה של 10% עד 80% מקיבולת הסוללה בזמן של קצת פחות מ-18 דקות ויכולת V2L המאפשרת שימוש בסוללה להפעלה של מוצרי חשמל שונים באמצעות מתאם המתחבר לשקע הטעינה.

 

ג'נסיס GV60
ג'נסיס GV60.

למרות שמדובר ברכב חשמליי ייעודי, ג'נסיס לא העניקה לדגם שם ייחודי שיציין כי מדובר בדגם חשמלי כך שכמו כל שאר דגמי ה SUV של ג'נסיס גם כאן נמצא את הקידומת GV - קיצור של Genesis Versatility - ושתי ספרות המציינות את המיקום של הדגם בהיררכיית הדגמים של המותג ולפי ג'נסיס, ככל שהמספר קטן יותר העיצוב יהיה בדגש דינאמי יותר וככל שהוא גדול יותר העיצוב יהיה בעל דגש אלגנטי יותר.

 

ג'נסיס GV60
ללא ספק יוקרתי יותר מהאיוניק 5.

הפלטפורמה היא אולי אותה פלטפורמה של המותגים היותר עממיים של קבוצת יונדאי אך כניסה אל תא הנוסעים מיד מגלה כי כאן יש לנו עסק עם רכב יוקרה, החומרים, הגימור, העיצוב וההקפדה על הפרטים הקטנים ללא ספק שייכים לקטגוריה גבוהה יותר. כמו באיוניק 5 נמצא מסך פנורמי גדול המורכב משני מסכי "12.3, נמצא גם אופציה למראות צד דיגיטליות ועל גלגל ההגה נמצא מנופים לשליטה על הבלימה הרגנרטיבית וכפתור לבחירת מצב הנהיגה. מה שכן ייחודי כאן הוא שעל ההגה נוסף כפתור Boost שכנראה מאפשר לקבל הספק גבוה יותר לזמן קצוב ובמקום מוט מאחורי ההגה לבחירת ההילוך, יש כדור קריסטל המהווה חלק מהדקורציה של תא הנוסעים. במצב כבוי הכדור מואד ומהווה חלק מתאורת האווירה של הרכב, כאשר הרכב מוכן לנסיעה הכדור מתהפך ומאפשר שליטה על ההילוכים.

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 14

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.