לקסוס LF-Z קונספט
לקסוס LF-Z קונספט.
לקסוס LF-Z קונספט
לקסוס LF-Z קונספט.

גם לקסוס נכנסת לתחום הרכב החשמלי והיא עושה זאת באמצעות הצגתו של הקונספט LF-Z המהווה תצוגת תכלית למה שתוכלו לצפות מהדגמים החשמליים העתידיים של המותג ולקסוס מתכננת להציג לא מעט כאלו, 20 דגמים חדשים לחלוטין או מחודשים מתוכם 10 דגמים חשמליים, היברידיים או פלאג-אין, עוד תחום חדש אליו לקסוס נכנסת, בעיקר עבור השוק האירופי.

 

הקונספט בעיצוב של קרוסאובר קופה ספורטיבי מציג כמובן את שפת העיצוב החדשה של לקסוס שתשרת את הדגמים החשמליים של המותג, אלו שלא צריכים את גריל שעון החול הענק של שאר דגמי לקסוס עם מנוע בעירה פנימית. כמו מרבית העיצובים האחרונים של לקסוס, המראה מוחצן מאור אך גם מרהיב למראה.

 

לקסוס LF-Z קונספט
טווח נסיעה של כ-600 קילומטר.

לקונספט מידות של קרוסאובר גדול ממדים, עם אורך של 4.88 מטר, רוחב של 1.96 מטר, גובה של 1.60 מטר ובסיס גלגלים של 2.95 מטר. הדגם מצויד בסוללת ליתיום-יון בקיבולת של 90kWh, עם תאים בפיתוח של טויוטה ומערכת קירור אקטיבית לסוללה. לפי לקסוס זה יאפשר לדגם טווח נסיעה מרשים של כ-600 ק"מ בתקן WLTP, זה מראה על מערכת הנעה חשמלית יעילה למדי. לשם ההשוואה, לטסלה מודל X עם סוללה בקיבולת גדולה יותר, טווח נסיעה של כ-580 ק"מ. את הסוללה שבדגם ניתן לטעון באמצעות מטען מהיר DC עד להספק של 150kW, זה יאפשר טעינה של 10-80 אחוז מקיבולת הסוללה בזמן של כ-30 דקות.

 

לקסוס LF-Z
ביצועים של רכב ספורט.

הקונספט מצויד במערכת הנעה חשמלית, גם היא בפיתוח מיוחד של לקסוס בהספק כולל של 540 כ"ס ומומנט מרבי של 71.3 קג"מ ולפי לקסוס זה מספיק לנתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 3.0 שניות ולמהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית של 200 קמ"ש. ללקסוס ניסיון רב שנים במערכות הנעה כפולות על בסיס שני מנועים חשמליים, כלומר ללא קשר מכני. הקונספט מצויד במערכת שליטה/בקרה DIRECT4 שלפי לקסוס תהיה המהירה ביותר בניהול המומנט העובר לגלגלים יחד עם ערך מוסף של הנאה מנהיגה ומושב לאוחז בהגה.

 

לקסוס LF-Z קונספט
לקסוס LF-Z קונספט.

כחלק בלתי נפרד מהכנת דגמי לקסוס לטכנולוגיית נהיגה אוטונומית מלאה, לקסוס ציידה את הדגם במערכת היגוי אלחוטית ללא קשר מכני בין ההגה לגלגלים. לפי לקסוס, הטכנולוגיה הזו תאפשר היגוי סופר מהיר וקל לנסיעה בעיר, כך שסיבוב פרסה לדוגמה דורש סיבוב של ההגה רק ב-ל 180 מעלות, או היגוי מדויק שלא מושפע משיבושים בדרך בנסיעה בכביש המהיר.

 

לקסוס LF-Z קונספט
לקסוס LF-Z קונספט.

תא הנוסעים המינימליסטי במיוחד מעוצב סביב הנהג בצורה של תא טייס, כולל הגה בסגנון של מטוס נוסעים ושלושה מסכים גדולים וקמורים העוטפים את הנהג. תא הנוסעים החדש גם מציג את המעבר של לקסוס לשימוש נרחב הרבה יותר במסכי ומשטחי מגע, יחד עם זאת בלקסוס מציינים כי הם לא מוותרים על ממשק פיזי שיהפוך את השימוש לאינטואטיבי יותר. אם המסכים הענקיים מול הנהג לא מספיקים, לקסוס ציידה את הדגם גם בתצוגה עילית בטכנולוגיית מציאות רבודה.

2021 לקסוס LF-Z קונספט

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.