מבחני ריסוק NCAP אוגוסט 2016: קיה נירו זכה לציון של 4-5 כוכבים, הסניק מצטיינת עם חמישה כוכבים ואבזור בטיחות מתקדם כסטנדרט, ההיילקס של טויוטה זכה בציון של 3-5 כוכבים.

קיה נירו מבחן ריסוק NCAP
קיה נירו - 5 כוכבים עם מערכת בטיחות מתקדם המוצעת באירופה כאופציה בלבד.

ארגון הבטיחות האירופאי Euro NCAP מפרסם את תוצאות סבב מבחני הריסוק שערך לאחרונה הארגון לדגמים: קיה נירו, רנו סניק החדשה וטויוטה היילקס. בהתאם למדיניות הציונים החדשה של הארגון, לחלק מהדגמים ניתן ציון כפול: אחד לאבזור בטיחות סטנדרטי ונוסף לאבזור בטיחות מתקדם – במידה וזה לא מוצע כסטנדרט בדגם (או שזה מה שרוב הלקוחות לא ירכשו).

 

קיה נירו, הקרוסאובר ההיברידי הייעודי של קיה הצפוי להגיע אלינו במהלך השנה הקרובה, זכה לציון של 4 כוכבים עם אבזור בטיחות סטנדרטי ולציון של חמישה כוכבים עם חבילת הבטיחות האופציונלית הכוללת בנוסף למגביל מהירות ומערכת סיוע לשמירה על נתיב הנסיעה, גם מערכת בלימה אוטו' עם זיהוי הולכי רגל הפועלת בעיר ומחוצה לה.


סובארו לברוג היה המצטיין של המבחן וזכה לציון מרבי כולל של חמישה כוכבים ולציונים הגבוהים ביותר בכל אחד מספיעי המבחן, זאת בזכות העבודה שבאירופה הדגם משווק כסטנדרט עם מערכת הבטיחות המתקדמת של סובארו (eyesight) הכוללת בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל וכן מערכת סיוע לשמירה על נתיב הנסיעה. מערכת הבטיחות המתקדמת של סובארו זכתה בסבב זה לציונים הגבוהים ביותר, חבל שמערכת זו עדיין לא מוצעת, גם לא כאופציה, עם דגמי סובארו בישראל.

 

החלק המעניין בדקה 2:15 - מבחן למערכות בטיחות מתקדמות. 

 

רנו סניק החדשה, המיניוואן הקומפקטי של רנו, זכתה לציון מרבי של 5 כוכבים כאשר אבזור בטיחות מתקדם המוצע כסטנדרט עם הדגם (באירופה לפחות) כולל: בלימה אוטו' עם זיהוי הולכי רגל לעיר ומחוצה לה, אך מערכת סיוע לשמירה על נתיב הנסיעה מוצעת בדגם רק כאופציה. 

 

טויוטה היילקס החדש זכה לציון של שלושה כוכבים בלבד עם אבזור הבטיחות הסטנדרטי בדגם (כפי שהדגם משווק בישראל) ולציון מרבי של חמישה כוכבים עם מערכת הבטיחות המתקדמת של טויוטה, הכוללת בלימה אוטו' עם זיהוי הולכי רגל לעיר ומחוצה לה, מגביל מהירות ומערכת סיוע לשמירה על נתיב הנסיעה.

 

טבלת ציונים של מבחני ריסוק NCAP לשנת 2016
מבחני ריסוק 2016

מדיניות הציונים החדשה של ארגון Euro NCAP נועדה לדחוף את יצרני הרכב לצייד את הדגמים שלהם, כסטנדרט, במערכת בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל הפועלת בעיר ומחוצה לה. לצערנו, משרד התחבורה הישראלי למעשה כלל לא מעודד שיווק של מערכות מצילות חיים אלו שכן מדד הבטיחות הישראלי לכלי רכב למעשה מעודד את היבואנים לוותר על אותן מערכות (ולשלם פחות מס על הרכב) ובמקום זה להתקין מערכת בטיחות פסיבית (התראות בלבד) של מובילאיי ובכך גם לזכות בזיכוי כספי מהמדינה.

 

יש לציין שזה כמעט בלתי אפשרי להשוות כיום את הציונים של מבחני הריסוק של 2016 לאלו של 2015 ומטה בשל מדיניות הציונים החדשה. בשנה שעברה דרישת המינימום לחמישה כוכבים הייתה מערכת בלימה אוטונומית לעיר (ללא זיהוי הולכי רגל) וההשפעה של מערכת זו הייתה זניחה יחסית לציון הכולל.

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.