דאצ'יה סנדרו החדשה 2021
הסנדרו החדשה מאכזבת במבחני הריסוק.
דאצ'יה סנדרו החדשה 2021
הסנדרו החדשה מאכזבת במבחני הריסוק.

ארגון הבטיחות האירופי Euro NCAP מפרסם את תוצאות מבחני הריסוק שביצע לדגמים החדשים, דאצ'יה סנדרו החדשה (בגרסת סטפווי), דאצ'יה לוגאן ולשתי חשמליות החדשות של קבוצת פולקסווגן, סקודה אניאק ופולקסווגן ID.4.

 

דאצ'יה סנדרו סטפווי ודאצ'יה לוגאן החדשות זכו לציון נמוך במיוחד של 2 כוכבים בלבד, ציון כמותו מזמן לא ראינו במבחני הריסוק של הארגון. לאוור העבודה שהדגם מתבסס על פלטפורמת CMF-B המשמשת גם את רנו קליאו לדוגמה, שזכתה לפני שנתיים לציון של 5 כוכבים, ציפינו מהדגם להרבה יותר בתחום הבטיחות. הציון הנמוך הוא לא רק תוצאה של ביצועים בינוניים במבחני הריסוק אלא גם העבודה שהדגם מצויד במערכות בטיחות מתקדמות בסיסיות בלבד: בלימה אוטונומית מבוססת רדאר כך שהיא לא מזהה הולכי רגל או דו גלגלי וניטור שטח בצידי הרכב. מערכת חשובה כמו בקרת סטייה מנתיב לא מוצעת בדגם כלל, זה גם אומר שכאשר הדגם ישווק בהמשך השנה בישראל הוא יצויד במערכת מוביל איי שתשלים את החסר.

 

NCAP 2021
NCAP 2021.

בארגון מציינים כי אם לדגם היו מערכות בטיחות מתקדמות יותר ובקרת סטייה מנתיב הדגם היה יכול לזכות בציון גבוה יותר. "ציון של שני כוכבים בלבד מעיד על שאיפות נמוכות בתחום הבטיחות, אפילו עבור מותג לואו-קוסט כמו דאצ'יה" ציין מזכ"ל הארגון והוסיף כי "זה מאכזב לגלות שלמרות שבדאצ'יה מודעים לכך שבקרוב (2022) תהיה חובה לבלימה אוטנומית עם זיהוי הולכי רגל ודו גלגלי, הם עדיין משיקים רכב ללא מערכת כזו, בניגוד לשאר התעשייה שמקדימה את התקנות".

הדגם לא מצויד בכרית אוויר מרכזית, שהפכה לסטנדרט ברכבים חדשים שכן הארגון בוחן את יעילותה, ולכן בסעיף זה הדגם קיבל ציון נכשל וגם ההגה על נוסעים בוגרים הציגה הגנה בינונית בלבד על נוסעים בוגרים (ציון של 70%). בכל הקשור להגנה על ילדים לדגם נרשמה הערה של הגנה חלשה על חזה של ילד בן 10 במושב האחורי-ימני. גם ההגה על הראש והצוואר זכו להערות בשל הגנה חלשה ובינונית. גם ההגנה על הולכי רגל זכתה לציון נכשל של 41% בלבד, ציון שבכל מקרה היה מנוע קבלה של כוכב חמישי. מערכת הבלימה האוטונומית תפקדה היטב בכל התרחישים של סכנת התנגשות ברכב אחר, כאמור היא לא כוללת זיהוי הולכי רגל או דו גלגלי כך שהדגם לא נבחן בתרחישים אלו ולא קיבל עליהם ציון.

 

סקודה אניאק מבחן ריסוק NCAP
החשמליות של קבוצת פולקסווגן הצטיינו במבחן.

שתי החשמליות החדשות של קבוצת פולקסווגן, ID4 ואניאק, זכו לציון מרבי של 5 כוכבים והפגינו ביצועי בטיחות מרשימים בהגנה על הנוסעים או הסוללה. למרות שמדובר בדגמים תאומים לא זהים, יש הבדל קל בציונים בין הדגמים אך עדיין מדובר בציונים גבוהים מאוד עם כ-93% בהגנה על נוסעים בוגרים ו-89% בהגנה על ילדים במושבי בטיחות ולשני הדגמים לא נרשמה כל הערה מיוחדת. מערכות הבטיחות של הדגמים תפקדו היטב בכל התרחישים, אך בשני הדגמים מערכת הבלימה האוטונומית כשלה בזיהוי הולך רגל בעת פנייה בצומת (זיהוי מאחור מידי). זה משהו שפגשנו בכל דגמי קבוצת פולקסווגן השנה, גם בקופרה פורמנטור לדוגמה.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 4

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.