סובארו פורסטר מבחני ריסוק
סובארו פורסטר - הגנה מצוינת על ילדים.
סובארו פורסטר מבחני ריסוק
סובארו פורסטר - הגנה מצוינת על ילדים.

ארגון הבטיחות האירופי Euro NCAP מפרסם את התוצאות לסבב מבחני הריסוק האחרון לשנת 2019, סבב הכולל לא פחות מ-12 דגמים שנבחנו ואת רובם, נפגוש בישראל במהלך המחצית הראשונה של 2020.

 

בשנים האחרונות סובארו מרשימה מאוד במחני הריסוק והפורסטר החדש, שהושק רק עתה באירופה, לא שונה בתחום זה עם ציונים מרשימים בכל סעיפי המבחן: 97% בהגנה על נוסעים בוגרים וציון יוצא דופן בטיבו של 91% בהגנה על ילדים (רק מרצדס CLA החדשה השיגה השנה ציון דומה, אך זו לא ממש מתאימה למשפחה). הנקודות הפחות טובות הן הגנה בינונית בלבד על חזה נוסע בוגר במושב האחורי ותגובה מאוחרת יחסית של מערכת הבלימה האוטונומית בזיהוי דו גלגלי חוצה נתיב.

 

האוקטביה החדשה מבחן ריסוק
האוקטביה ממשיכה לספק רמה גבוה של בטיחות גם בדור החדש.

סקודה אוקטביה 2020 החדשה, שנחשפה בחודש שעבר, השיגה חמישה כוכבים עם ציונים של 92% בהגנה על בוגרים ו-88% בהגנה על ילדים. הערות נרשמו על הגנה בינונית על חזה נוסע בוגר במושב האחורי וזיהוי גובלי/מאוחר של ילד חוצה נתיב בין מכוניות חונות או דו גלגלי החוצה את הנתיב.

 

פיג'ו 2008 החדשה זכתה לשני ציונים, האחד עם מערכת בלימה אוטונומית שלא כוללת זיהוי דו גלגלי/רוכבי אופניים ובמקרה זה הדגם זכה ל-4 כוכבים. עם המערכת המלאה לדגם ציון של 5 כוכבים עם ציונים של 93% בהגנה על נוסעים בוגרים ו-84% בהגנה על ילדים. הערות נרשמו על הגנה בינונית בלבד על חזה הנהג והנוסע בהתנגשות חזיתית מלאה, כישלון בהגנה על חזה של ילד בן 10 בצד שמאל של המושב האחורי (עניין של מיקום החגורה) ומערכת הבלימה האוטונומית התקשתה בזיהוי הולכי רגל בשעת החשיכה.

 

רנו קפצ'ור החדש זכה בחמישה כוכבים עם ציון גבוה של 96% בהגנה על בוגרים ו-83% בהגנה על ילדים. מערכת הבלימה האוטונומית סיפקה התראות מאוחרות במעט בתרחישים של התקרבות לרכב עוד או איטי. מעבר לכך לרכב לא נרשמה כל הערה מיוחד, במיוחד בכל הקשור בהגנה על הנוסעים במקרה של תאונה.

 

רנו קפצ'ור החדש מבחן ריסור
קפצ'ור החדש - הגנה טובה על הנוסעים.

פורד קוגה החדש שנחשף לפני מספר חודשים זכה לחמישה כוכבים עם ציונים של 92% בהגנה על נוסעים בוגרים ו-86% בהגנה על ילדים. לדגם נרשמה הערה על הגנה בינונית על חזה הנהג, מערכות הבטיחות המתקדמות תפקדו בדגם בצורה מצוינת בכל התרחישים.

 

אודי Q7 המחודש, שהושק בחודש שעבר בישראל, זכה לחמישה כוכבים ולציונים של 92% בהגנה על נוסעים בוגרים ו-86% בהגנה על ילדים. לדגם נרשמה הערה על הגנה בינונית בלבד על חזה הנהג והנוסע שלצידו וזיהוי גבולי של הולך רגל או דו גלגלי החוצים את הכביש.

 

ג'יפ רנגייד המחודש, שהושק השבוע בישראל, זכה לציון של 3 כוכבים בלבד מהסיבה שהדגם לא מצויד כסטנדרט במערכת בלימה אוטונומית - זה לא המצב בישראל שכן כאן הדגם מצויד כסטנדרט בבלימה אוטונומית ובקרת סטייה מנתיב. הדגם זכה במבחן לציון של 82% בהגנה על נוסעים בוגרים, 84% בהגנה על ילדים ולאור ציון נמוך של 55% בהגנה על הולכי רגל (בלי קשר למערכות אוטונומיות) גם כך הדגם לא יכול לזכות בכוכב החמישי. הדגם הציג הגנה בינונית על חזה הנוסע והצוואר של נוסע בוגר מאחור, לא נרשמו הערות מיוחדות בהגנה על ילדים.

 

טסלה מודל X, הקרוסאובר הבכיר של טסלה, זכה כצפוי לחמישה כוכבים ולציון גבוה של 98% בהגנה על נוסעים בוגרים אך רק 81% בהגנה על ילדים בשל הגנה חלשה על העורף של ילד בן 10 במושב האחורי ימני. שפע מערכות הבטיחות המתקדמות של הדגם תפקדו בצורה טובה מאוד בכל סעיפי המבחן.

 

חשמלית נוספת שנבחנה היא הטייקן החדשה של פורשה, אך זו הציגה ציונים פחות מרשימים עם 85% בהגנה על נוסעים בוגרים ו-83% בהגנה על ילדים. לטייקן נרשמה הערה על הגנה בינונית על חזה של נוסע בוגר במושב האחורי והעורך של נוסעים בוגרים מלפנים ומאחור, מערכות הבטיחות המתקדמות הציגו ביצועים טובים בסך הכל עם לא באופן אחיד בתרחישי המבחן השונים. 

 

פורד מונדיאו, שלא משווקת בישראל, זכתה לחמישה כוכבים והשיגה ציונים גבוהים של 96% בהגנה על נוסעים בוגרים ו-87% בהגנה על ילדים וללא הערות מיוחדות. מערכות הבטיחות המתקדמות תפקדו קצת פחות טוב מאלו שבקוגה החדש (המצויד במערכת מדור מתקדמת יותר).

הארגון בחן בנוסף גם את שני מובילי הנוסעים הוותיקים של קבוצת פולקסווגן, סיאט אלהמברה ופולקסווגן שראן, שזכו לאחרונה למתיחת פנים וזכו כמובן לציון זהה של 4 כוכבים, עם ציונים של 89% בהגנה על נוסעים בוגרים ו-78% בהגנה על ילדים.שני הדגמים אמנם מצוידים כעת במערכות בטיחות מתקדמות, אך מערכת הבלימה האוטונומית לא כוללת זיהוי הולכי רגל. לדגמים נרשמה אזהרת פגיעה חמורה לחזה נוסע בוגר מאחור, הגנה בינונית על חזה של ילד בן 10 במושב האחורי ומערכות הבטיחות המתקדמות שבדגם תפקדו באופן לקוי ברוב תרחישי המבחן ובקיצור, אם אתם צריכים מיניוואן 7 מושבים חדש בגודל מלא, עדיף שתסתכלו על הקרניבל של קיה.

 

מבחני ריסוק NCAP 2019
מבחני ריסוק NCAP 2019.
ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.