2022 ג'יפ גרנד צ'ירוקי החדש
ג'יפ גרנד צ'ירוקי החדש.
2022 ג'יפ גרנד צ'ירוקי החדש
ג'יפ גרנד צ'ירוקי החדש.

ג'יפ חושפת היום (ד') את הגרנד צ'ירוקי החדש לשנת 2022, דור חמישי ל- SUV המצליח ביותר של ג'יפ הזוכה בדור החדש למהפכה של ממש בכל הקשור לאיכות, טכנולוגיה והנעה, מהפכה המאפשרת לראשונה לדגם להישיר מבט למיטב של תוצרת אירופה כמו ב.מ.וו X5, אודי Q7 ועוד, כמובן עם הבטחה ליתרון של ממש בתחום השטח לעומת המתחרים הישירים שלו.

 

בתחילת השנה ג'יפ הציגה את גרסת השבעה מושבים של הדגם, גרנד צ'ירוקי L, עליה מבוסס הגרנד צ'ירוקי חמישה מושבים החדש. שני הדגמים מבוססים על פלטפורמה אחודה חדשה שתוכננה מראש לשאת ביעילות גם את מערכת ההנעה ההיברידית פלאג-אין של הדגם, כולל הגנה מיוחדת על הסוללה המותקנת ברצפת השלדה. עד לאחרונה הגרנד צ'ירוקי היה הרכב הבכיר של ג'יפ אך השנה הוא פינה את מקומו לגרנד וגוניר החדש שהוצג בחודש מרץ האחרון כמתחרה של ג'יפ לדגמים כגון קאדילק אסקלייד. 

 

2022 ג'יפ גרנד צ'ירוקי החדש תא הנוסעים
מהפכה של איכות בתא הנוסעים.

עם אורך של 491 ס"מ, רוחב של 215 ס"מ (מראות מקופלות) ובסיס גלגלים של 296.4 ס"מ, לעומת דגם השבעה מושבים הגרנד צ'ירוקי חמישה מושבים החדש קצר יותר ב-28.9 ס"מ מדגם השבעה מושבים ועם בסיס הגלגלים מכווץ ב-12.7 ס"מ. לעומת הדגם היוצא מדובר בתוספת של 9 ס"מ לאורך ו-4.9 ס"מ לבסיס הגלגלים.

 

לראשונה, רכושי הדגם יוכלו לבחור במערכת הנעה היברידית פלאג-אין בדגם גרנד צ'ירוקי 4xe, זו אותה יחידת הנעה שהוצגה אשתקד ברנגלר 4xe. יחידת ההנעה הזו מבוססת על מנוע 2.0 ליטר טורבו בנזין, סוללה בקיבולת של 17kWh ומנוע חשמלי המשולב בתיבת השמונה הילוכים של הדגם (ZF 8P75PH) ללא ממיר מומנט. התוצאה היא הספק כולל של 375 כ"ס, מומנט מרבי של 65 קג"מ וטווח נסיעה חשמלי של 40 ק"מ והבטחה של ג'יפ לטווח נסיעה כולל של 708 ק"מ.

 

2022 ג'יפ גרנד צ'ירוקי החדש
לראשונה, גם עם הנעה היברידית פלאג-אין.

מי שמעדיף יחידות הנעה שמרניות יותר יוכל לבחור במנוע הבסיס, מנוע 3.6 ליטר V6 פנטסטאר עם 293 כ"ס ומומנט מרבי של 35.9 קג"מ המתקבל בטווח רחב של סיבובי מנוע, בין 1,800-6,400 סל"ד. לדגם זה, המשודך לתבית 8 הילוכים אוטו', כושר גרירה של עד 2,812 ק"ג.

 

אופציה נוספת היא מנוע ה-5.7 ליטר V8 המי (HEMI) של ג'יפ עם 357 כ"ס ו-53.9 קג"מ. למנוע הזה מנגנון לניתוק של הזרמת הדלק לעד 4 צילינדרים לטובת חיסכון בצריכת הדלק בזמן שיוט נינוח בכביש המהיר. לדגם זה כושר גרירה של עד 3,265 ק"ג.

 

2022 ג'יפ גרנד צ'ירוקי החדש
כולל כמובן גרסת טריילהוק לחובבי השטח היוקרתי.

כל דגמי הגרנד צ'ירוקי מצוידים כסטנדרט במערכת הנעה כפולה, דגמי הבסיס עם מערכת Quadra-Trac I, דגמי הביניים עם מערכת Quadra-Trac II והדגמים הבכירים יותר עם מערכת Quadra-Drive II הכוללת גם דיפרנציאל מוגבל החלקה נשלט אלקטרוני eLSD. מערכת ההנעה הכפולה תנתק אוטומטית את הגלגלים הקדמיים בהתאם למצב האחיזה, לטובת חיסכון בצריכת הדלק. הדגמים מצוידים בנוסף במערכת מתלי אוויר Quadra-Lift עם בולמים נשלטים אלקטרונית (אופציה), המערכת מאפשרת לשנות את גובה המרכב והיא משנה את פעולתה באופן אוטומטי או בהתאם למצב הנבחר בבורר מצבי הנהיגה/שטח. במצב הגבוה ביותר של המתלים לדגם מרווח הגחון העומד על 28.7 ס"מ ויכולת מעבר מים עד לגובה של 61 ס"מ.

 

2022 ג'יפ גרנד צ'ירוקי החדש
גרנד צ'ירוקי החדש.

גרסת השטח של הדגם, Trailhawk, זוכה באופן ייחודי לסגמנט בניתוק אלקטרוני של המוט המייצב להגדלת מהלך המתלים, היא מצוידת בנוסף בבקרת שיוט לשטח לזחילה איטית במצב 4LO, מיגון גחון קשיח, חישוקי "18 עם צמיגי כביש/שטח, מערכת הנעה כפולה Quadra-Drive II, דיפרנציאל מוגבל החלקה נשלט אלקטרונית אחורי ועוד. את גרסת טריילהוק ניתן לקבל גם בדגם הפלאג-אין 4xe. דגמי טריילהוק זוכים לעיצוב שונה וקרבי יותר לפגושים מלפנים ומאחור, זאת בכדי להגדיל במעט את זוויות הנטישה/גישה והם כוללים וויי גרירה קבועים - שניים מלפנים ואחד מאחור.

 

2022 ג'יפ גרנד צ'ירוקי החדש
טכנולוגיה עדכנית.

תא הנוסעים החדש הוא קפיצת מדרגה ענקית של איכות, יוקרה וטכנולוגיה לעומת הדגם היוצא ועם כל הכבוד לכל השדרוגים בתחום המכאני, זה כנראה השדרוג החשוב ביותר שנעשה בדגם. מעבר לשדרוג העצום בנראות ובאיכות החומרים והגימור נמצא גם שדרוג טכנולוגי מקיף הכולל לדוגמה לוח מחוונים דיגיטלי מלא "10.25 ותצוגה עילית, אופציה למסך "10.25 נוסף לנוסע ומסך "8.4 או "10.1 עבור מערכת Uconnect 5 החדשה של ג'יפ הכוללת עדכוני OTA, תפעול קולי, ממשק גרפי הניתן להתאמה אישית, חיבור אלחוטי לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי אפליקציה סלולרית לשליטה מרחוק ועוד. נוכל למצוא גם בקרת אקלים מפוצלת ל-4 אזורים, תאורת אווירה עשירה, 8 שקעי USB לשימוש הנוסעים, חימום/אוורור למושבים מלפנים ומאחור, משטח טעינה אלחוטי כפול לשני מכשירים ועוד.

 

2022 ג'יפ גרנד צ'ירוקי החדש
גרנד צ'ירוקי טריילהוק החדש.

כל הדגמים מצוידים כסטנדרט במערכת בלימה אוטונומית עם זיהוי דו גלגלי והולכי רגל, בקרת שיוט אדפטיבית עם עצור/סע, בקרת סטייה מנתיב אקטיבית, שמירה על מרכז נתיב הנסיעה, ניטור שטח מת, בלימה אוטונומית בנסיעה לאחור במהירויות חניה ועוד. כאופציה ניתן להוסיף מערכת ראיית לילה עם זיהוי הולכי רגל וחיות, תמיכה בחציית צומת, בקרת ערנות נהג מתקדמת, מערכת חניה אוטומטית, זיהוי תמרורים מורחב ומצלמת 360 מעלות. בשנת 2022 ג'יפ תשדרג את מערכת הנהיגה האוטונומית שלה (Active Driving Assist) כך שתוכל לאפשר נהיגה אוטונומית ללא ידיים על ההגה (אך חובה לשמור על קשר עין עם הכביש) על מספר של כבישים מהירים בארה"ב וקנדה. זו למעשה מערכת מתחרה למערכת סופר קרוז של קאדילק ולמערכת בלו-קרוז החדשה של פורד.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 9

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.