ניסאן מציגה בשוק האמריקאי מנוע 1.5 ליטר טורבו חדש לניסאן רוג (Rogue), הגרסה לשוק האמריקאי של האקסטרייל החדש, מנוע אשר יחליף את מנוע ה-2.5 ליטר של הדגם. איך כל זה קשור למיצובישי אאוטלנדר? האאוטלנדר החדש מבוסס על המכלולים של ניסאן רוג/אקסטרייל כך שניתן להניח כי גם האאוטלנדר החדש יעשה שימוש במנוע זה.

 

או מלאו את הפרטים לייעוץ חינם 

כאשר ניסאן הציגה לראשונה את הרוג באמצע שנת 2020 היא הציגה אותו עם מנוע 2.5 ליטר אטמוספרי בהספק מרבי של 181 ומומנט מרבי של 25 קג"מ, זה אותו מנוע המשרת גם את האאוטלנדר 2021 החדש בישראל. בדגמי 2022 ניסאן מחליפה את מנוע זה במנוע 1.5 ליטר טורבו CV חדש עם הספק מרבי של 200 כ"ס ומומנט מרבי של 31.1 קג"מ. את המנוע החדש ניסאן שידכה לתיבת הילוכים CVT Xtronic חדשה שלפי החברה מציעה טווח יחסי העברה רחב יותר ב-17% לצד הפחתת החיכוך בתיבה ב-32%.

 

ניסאן רוג
ניסאן רוג/אקסטרייל.

המנוע ותיבת ההילוכים החדשים מאפשרים לדגם להציג לא רק ביצועים משופרים, אותם ניסאן לא חשפה עדיין, אלא גם שיפור של 10% בצריכת הדלק.

 

מנוע ה-1.5 ליטר טורבו החדש של ניסאן הוא למעשה גרסת טורבו למנוע ה-1.5 ליטר שניסאן הציגה עם הקשקאי e-power ההיברידי. מדובר במנוע שלושה צילינדרים המצויד במערכת המאפשרת למנוע לפעול ביחס דחיסה משתנה, יחס נמוך לביצועים וגבוה לנסיעה חסכונית במהירות קבועה. הטכנולוגיה הזו הוצגה לראשונה במנוע ה-2.0 ליטר טורבו של אינפיניטי, מנוע המשרת לדוגמה את אינפיניטי QX50.

 

ניסאן אקסטרייל החדש עדיין לא הגיע לישראל ואירופה אך בשוק האירופי האקסטרייל החדש ישווק עם מערכת הנעה היברידית e-power בלבד. כמו האקסטרייל, גם האאוטלנדר החדש של מיצובישי ישווק באירופה בגרסת הפלאג-אין PHEV בלבד אשר נחשפה לאחרונה עם טווח חשמלי של 87 ק"מ.