פורשה מקאן הוא הדגם הוותיק ביותר של פורשה כיום, הוא הוצג לראשונה בשנת 2013, הוא זכה למתיחת פנים מקיפה ביולי 2018 וכעת הוא זוכה למתיחת פנים נוספת. הסיבה שפורשה עדיין לא הציגה דגם מחליף היא בשל הכוונה של פורשה לשווק את הדור הבא של המקאן עם הנעה חשמלית וזה יקרה רק בשנה הבאה. את המקאן המחודש נפגוש בישראל בין החודשים אוקטובר נובמבר 2021, מחירים ופרטים בסוף הידיעה. 

 

או מלאו את הפרטים לייעוץ חינם 

מתיחת הפנים למקאן כולל עדכון לעיצוב החיצוני, שדרוג טכנולוגי לתא הנוסעים ומנועים חזקים יותר. המקאן טורבו, שהוצג רק בשנת 2019, יורד בשלב זה מההיצע. המקאן הבסיסי עם מנוע 2.0 ליטר טורבו מעודכן מציע כעת הספק מרבי של 265 כ"ס ומומנט מרבי של 40.8 קג"מ, תוספת של 15 כ"ס ו-3 קג"מ לעומת הדגם היוצא. זה מספיק לנתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 6.5 שניות ולמהירות מרבית של 235 קמ"ש.

 

2022 פורשה מקאן החדש
מנועים חזקים יותר בכל הדגמים.

המקאן S החליף את מנוע ה-3.0 ליטר V6 טורבו במנוע 2.9 ליטר V6 טורבו חדש, זה המנוע של המקאן GTS שהוצג אשתקד. ההספק המרבי בדגם עומד כעת על 380 כ"ס והמומנט המרבי על 52.9 קג"מ, תוספת של 26 כ"ס. לדגם זה נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 4.6 שניות ומהירות מרבית של 259 קמ"ש.

 

המקאן GTS המחודש מצויד בגרסה משופרת וחזקה יותר של מנוע זה, עם הספק מרבי של 440 כ"ס ומומנט מרבי של 56.1 קג"מ. זה מספיק לנתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 4.3 שניות עם חביל ספורט כרונו, המגיעה בדגם כסטנדרט, ולמהירות מרבית של 272 קמ"ש. אלו נתונים זהים למקאן טורבו ולכן דגם זה גם ירד מההיצע. כל המנועים משודכים כסטנדרט לתיבת 7 הילוכים PDK כפולת מצמדים ולמערכת הנעה כפולה.

 

2022 פורשה מקאן החדש
עדכון ויזואלי קל בלבד.

כל הדגמים זכו לבולמים אדפטיביים (PASM) בכיול חדש (סטנדרט בדגמי ה- S וה- GTS), דגם GTS זוכה בנוסף למערכת קפיצי אוויר חדשה וקשיחה יותר מבעבר, כסטנדרט, יחד עם הנמכת מרכב של 10 מ"מ, חישוקי "21 ומערכת ניהוג מומנט PTV Plus.

בתחום הויזואלי נמצא עיצוב חדש לגריל הקדמי, עיצוב חדש לפגוש האחורי, תאורה ראשית LED מעודכנת כסטנדרט (במקום בי-קסנון) וחישוקי גלגלים גדולים יותר בקוטר של "19 עד "21 במבחר של שבעה עיצובים חדשים.

 

2022 פורשה מקאן תא הנוסעים
מעבר למשטחי מגע במקום כפתורים פיזיים.

כמו מרבית דגמי פורשה, המקאן סבל מעודף מוגזם של כפתורים פיזיים, זה החדש סובל מעודף של כפתורי מגע שפשוט החליפו את אלו הפיזיים, התוצאה בכל מקרה מודרנית ומסודרת יותר למראה ומיישרת קו עם הדגמים הבכירים יותר כמו הקאיין או הפאנאמרה. בנוסף נמצא גם מוט חדש וקטן יותר לתיבת ההילוכים, גלגל הגה GT ספורט חדש שנלקח מה- 911 וכן שלל אופציות חדשות לגימור בתא הנוסעים. מערכת המולטימדיה "10.9 ממשיכה עם הדגם אך היא כנראה תעודכן למערכת PCM 6.0 החדשה של פורשה.

 

מאורכיד ספורטס קארס, יבואנית פורשה בישראל, נמסר כי המקאן המחודש כבר זמין לרכישה בישראל והמשלוח הראשון צפוי להגיע בחודשים אוקטובר-נובמבר 2021. מחירים: מקאן החל מ- 545,000 ₪, מקאן S החל מ- 615,000 ₪, מקאן GTS החל מ- 755,000 ₪.