פולקסווגן גולף
פולקסווגן גולף החדשה - בקרוב בישראל.
פולקסווגן גולף
פולקסווגן גולף החדשה - בקרוב בישראל.

שנת 2020 הייתה שנה מאתגרת במיוחד לכלל שוקי הרכב בעולם וגם לפולקסווגן גולף MK8 החדשה השנה הזו התחילה לא משהו, לא רק בשל מגפת הקורונה אלא גם בשל בעיות אספקה של הדגמים המצוידים במערכת הנעה מיקרו-היברידית, זו אחת הסיבות שלמרות שהגולף החדשה הוצגה עוד באוקטובר 2019, רק בעוד מספר שבועות היא תשווק כאן בישראל.

 

כל זה לא מנע מהגולף החדשה להשיג את מה שהפך כבר למסורת עבור הדגם, את תואר המכונית הנמכרת ביותר באירופה ולא תתקשו לנחש שגם בגרמניה. במהלך שנת 2020 נמסרו מהדגם כ-312,000 יחידות כאשר השוק הגרמני לבדו אחרי ל-133,900 מסירות מהדגם.

למרות שהיא מחזיקה בתואר המכונית הנמכרת ביותר באירופה, עבור הגולף זו עוד שנה רעה (במיוחד). בשנת 2016 הגולף רשמה כ-493 אלף מסירות, בשנת 2018 הנתון הזה ירד ל-445 אלף מסירות ובשנת 2019 נרשמה ירידה נוספת ל-410 אלף יחידות. כך שאתם יכולים להבין עד כמה רעה הייתה שנת 2020 לא רק לגולף אלא לכלל שוק הרכב האירופי (בקרוב תפורסם סקירה מלאה על שוק זה). הירידה במסירות של הגולף לאורך השנים האחרונות היא לא בגלל המתחרות הישירות שלה, אלו למעשה ירדו עוד יותר, אלא פשוט למעבר המאסיבי של הצרכנים לשוק רכבי ה- SUV שכבר שלה אלא פשוט לזינוק בשוק ה- SUV באירופה שכבר מחזיק בנתח שוק של מעל ל-40% שזה כבר יותר מסגמנט B ו-C ביחד (סופרמיני ומשפחתיות) שני סגמנטים ששלטו בשוק הרכב האירופי במשך מספר עשורים.

 

פולקסווגן ID3
פולקסווגן ID3.

הגולף היא עדיין המכונית החשובה ביותר של פולקסווגן, אך סביר להניח שבפולקסווגן היו הרבה יותר שמחים מהעובדה שפולקסווגן ID.3 החשמלית, שהשיווק שלה באירופה החל רק ברבעון האחרון של 2020, כבר נמסרה בכמה עשרות אלפי יחידות ובכל החודשים האלו היא הייתה המכונית החשמלית הנמכרת ביותר באירופה. בשנת 2020 פולקסווגן מסרה 134,000 רכבים חשמליים והשנה היא צפויה למסור מספר כפול של רכבים חשמליים. שוק הרכב החשמלי באירופה מכפיל את עצמו בכל שנה והצפי הוא שבשנת 2021 ימכרו באירופה כמיליון רכבים חשמליים ופולקסווגן, באמצעות ה-ID.3 וה- ID.4 שהשיווק שלה יחל בקרוב, מתכננת להיות היצרן הדומיננטי ביותר בשוק זה.

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.