הפעם האחרונה בה פרארי עשתה שימוש במנוע V6 הייתה בשנת 1974, מאז ועד היום דגמי הכביש של פרארי היו מצוידים במנועי V8 או V12. עם הצגתה של פרארי 296 GTB החדשה פרארי חוזרת לעשות שימוש במנוע V6 אך לא כיחידה עצמאית אלא כחלק מיחידת הנעה היברידית חדשה של פרארי. זו אמנם לא יחידת ההנעה ההיברידית הראשונה של פרארי אך עד היום הנעה היברידית הוצגה רק בדגמי קצה מיוחדים, כמו לה-פרארי או SF90 סטרדלה, כעת זו הפעם הראשונה שדגם מרכזי של החברה מוצג עם מערכת הנעה כזו.

 

או מלאו את הפרטים לייעוץ חינם 

מערכת ההנעה ההיברידית של פרארי 296 GTB משלבת מנוע V6 מתכנון חדש לחלוטין עם זווית של 120 מעלות בין הצילינדרים וזאת בכדי להתקין את צמד מגדשי הטורבו בין ראשי המנוע לטובת מבנה קומפקטי יותר, מרכז כובד נמוך יותר ופעולת גדישה מהירה יותר. המנוע הזה, בנפח של 3.0 ליטר, מייצר לבדו הספק מרבי של 663 כ"ס, הספק סגולי מרשים מאוד של 221 כ"ס לליטר!.

 

פרארי 296 GTB
הנעה היברידית פלאג-אין על בסיס מנוע V6.

בין המנוע לתיבת השמונה הילוכים F1 DCT של הדגם, המותקנים במרכז, נמצא מנוע חשמלי בהספק של 167 כ"ס ומומנט של 32.1 קג"מ. התוצאה היא יחידת הנעה בהספק כולל של 830 כ"ס, קו אדום ב-8,300 סל"ד ומומנט מרבי של 75.4 קג"מ המתקבל ב-6,250 סל"ד. יחידת ההנעה הזו מסוגלת להאיץ את הדגם מעמידה ל-100 קמ"ש בזמן של 2.9 שניות, 0-200 קמ"ש בזמן של 7.3 שניות ולמהירות מרבית של מעל ל-330 קמ"ש. אלו נתונים טובים יותר מאלו של המתחרה הישירה, מקלארן ארטורה ההיברידית שהוצגה מוקדם יותר השנה.

 

פרארי 296 GTB תא הנוסעים
תא נוסעים בהשראת ה- SF90.

סוללה בקיבולת של 7.45kWh מאפשרת לדגם נסיעה חשמלית מלאה עד לטווח של 25 ק"מ ועד למהירות של 135 קמ"ש. את מסלול הבית של פרארי, פיורינו, הדגם הקיף בזמן של 1:21 דקות, זמן מהיר יותר ב 1.50 שניות מזה של פרארי F8 המקבילה.

לפרארי 296 GTB אורך של 4,565 מ"מ, רוחב של 1,958 מ"מ, גובה של 1,187 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,600 מ"מ. לדגם משקל יבש של 1,470 ק"מ וחלוקת משקל העומדת על 40.5/59.5 לטובת הציר האחורי. בסיס הגלגלים קצר יותר מזה של פרארי F8 טריבוטו לטובת התנהגות חדה יותר וגם לטובת הפחתת משקל שהוא רק כ-35 ק"ג יותר מזה של ה- F8.

 

פרארי 296 GTB
עיצוב בהשראת הדגמים העדכניים של פרארי.

העיצוב החיצוני של הדגם נקי ולא סוער ומשלב אלמנטים אותם פגשנו בדגמים היותר עדכניים של פרארי כמו הרומא וה- SF90 סטרדלה. גם תא הנוסעים מעוצב ומצויד בטכנולוגיה אותה פגשנו ב- SF90 סטרדלה, כולל לוח מחוונים דיגיטלי גדול, גלגל ההגה החדש של פרארי המשלב כפתורים פיזיים ומשטחי מגע, ממשק מגע לבקרת האקלים ובצד הנוסע נמצא פאנל תצוגת ביצועים. רוכשי הדגם יוכלו לבחור מבין מספר מושבים כולל מושבי באקט דקיקים עם מסגרת קרבון וחגורות בטיחות עם שש נקודות עיגון.