לה פרארי FXX K היא גרסת המסלול של הסופר קאר לה-פרארי עם מערכת הנעה היברידית בהספק של 1050 כ"ס.

פרארי FXX K

יש לה 1050 כ"ס, היא מיועדת למסלול בלבד, לא תוכלו לקחת אותה הביתה והיא תיוצר במספר מוגבל במיוחד של יחידות בלבד - למעטים שיכולו להרשות לעצמם אחת כזו. פרארי חושפת את ה-לה פרארי FXX K, גרסת המסלול הקיצונית של מכונית הסופר קאר ההיברידית לה פרארי - הקיצונית בפני עצמה.

 

את ההספק האדיר הזה, מייצרת מערכת הנעה היברידית מחוזקת של הדגם הרגיל המשלבת בין מנוע V12 אטמוספרי בנפח של 6.3 ליטר המייצר בדגם הספק מרבי של 860 כ"ס ב-9,200 סל"ד ומומנט מרבי 76.4 קג"מ לבין מנוע חשמלי בהספק של 190 כ"ס. לעומת ה-לה פרארי הרגילה גרסת ה-FXX K מוסיפה 87 כ"ס להספק המרבי. כמו בדגם הרגיל, הכוח מועבר אל הגלגלים דרך תיבת 7 הילוכים כפולת מצמדים.

 

לא קשה להבחין שפרארי ביצעה בדגם שדרוג אווירודינמי מקיף. לפי פרארי השדרוג מעלה את כוח ההצמדה לעומת הדגם הרגיל בין 50-30 אחוז, תלוי בקונפיגורציה, ובמהירות של 200 קמ"ש כוח ההצמדה מגיע לערך של 540 ק"ג. השדרוג הזה כלל תוספת של 20 ס"מ לאורך ו-6 ס"מ לרוחב לכדי 4,896 מ"מ ו-2051 מ"מ בהתאמה. בסיס הגלגלים והגובה לא השתנה, 2,650 מ"מ ו-1116 מ"מ בהתאמה.

 

לטובת הדגם, פרארי עדכנה את מערכת ה- HY-KERS המנצלת את אנרגיית הבלימה לטובת טעינת הסוללה וכעת לרשות הנהג בורר המאפשר בחירה בין 4 מצבים שונים של המערכת: Qualify - לניצול מרבי של המערכת במגבלת מספר ההקפות, Long Run – לאופטימיזציה של המערכת למירוץ ארוך, Menual – שליטה ידנית ו-Fast Chrage – לטעינה מהירה של הסוללה.

 

הדגם מצויד בצמיגי פירלי P-Zero המאגדים בתוכם חיישנים המודדים תאוצה, טמפרטורה ולחץ. במקום מתלה אחורי מסוג עצמות עצה כפולות בדגם הרגיל, גרסת ה-FXX K מצוידת במתלה רב חיבורי.

 

המתחרה העיקרי של ה-FXX K היא מקלארן P1 GTR המצוידת במערכת הנעה היברידית בהספק כולל של 1000 כ"X המבוססת על מנוע 3.8 ליטר V8 טווין-טורבו. מחיר עדיין אין והרוכשים כאמור לא יוכלו לקחת אותה למוסך הפרטי שלהם -המכונית נשארת אצל פרארי, מה שהם כן יזכו לעשות הוא להשתתף בתוכנית אקסקלוסיבית לנהיגת מסלול בדגם כולל נהיגת ניסוי בשדרוגים שונים שפרארי תבצע בדגם, שדרוגים שימצאו את דרכם לדגמי העתיד של המותג.

 

תגיות: פרארי
ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.