2021 פולקסווגן גולף R החדשה
פולקסווגן גולף R החדשה.
2021 פולקסווגן גולף R החדשה
פולקסווגן גולף R החדשה.

לאחר שחשפה את כל הגרסאות הספורטיביות של הגולף 8 החדשה, גולף GTI, גולף GTE, גולף GTD וגולף GTI קלאבספורט, פולקסווגן חושפת כעת את גרסת הקצה החזקה ביותר של הדגם, הגולף R החדשה הנבדלת מכל שאר הגרסאות לא רק במנוע חזק יותר אלא בהנעה הכפולה שלה, כמו בכל משפחת דגמי ה-R המתרחבת של פולקסווגן הכוללת כיום ארבעה דגמים.

 

בחזיתה של הגולף R החדשה נמצא מנוע 2.0 ליטר טורבו (EA888 Evo 4) שכמו בטיגואן R החדשה מייצר הספק מרבי של 320 כ"ס ומומנט מרבי של 42.8 קג"מ המתקבל בטווח של 2,000 סל"ד ועד ל- 5,350 סל"ד. עם תיבת 7 הילוכים DSG ומערכת הנעה כפולה זה מספיק לנתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 4.7 שניות, שיפור של 0.2 שניות מהדגם היוצא, ולמהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית של 250 קמ"ש. בשוק האמריקאי, לרוכשים תהיה אופציה לבחור גם בתיבת 6 הילוכים ידנית.

 

2021 פולקסווגן גולף R החדשה
חזקה מתמיד.

לגולף R החדשה מערכת הנעה כפולה 4MOTION חדשה המאפשרת חלוקה של המומנט לא רק בין הציר הקדמי לאחורי אלא גם בין הגלגלים מאחור - עד 100% מהמומנט בציר האחורי לאחד הגלגלים. השיפור המשמעותי הזה לעומת הדגם היוצא יאפשר לקבל לא רק אחיזה גבוהה יותר אלא גם ניהוג חד יותר. בנוסף, פולקסווגן מציינת כי יכולת העברת המומנט בין הצירים מהירה משמעותית מזו של הדגם היוצא.

 

2021 פולקסווגן גולף R החדשה
מצב דריפט למערכת ההנעה הכפולה.

המתלים בגולף R זכו לכיול ספציפי לדגם והם כוללים הנמכת מרכב של 20 מ"מ לעומת הגולף הרגילה, קפיצים ומוטות מייצבים קשיחים יותר ב-10% מאלו של הדגם היוצא וכן זווית שפיעה שלישית גדולה יותר (1.2 מעלות) לעומת הדגם היוצא לשיפור האחיזה ותחושת ההיגוי בסיבובים. תת שלדה קדמית מאלומיניום אפשרה להפחית את משקל המתלים הקדמיים ב-3 ק"ג. בנוסף נמצא נעילת דיפרנציאל אלקטרונית XDS ורוכשי הדגם יוכלו לשדרג למערכת בקרת שלדה DCC עם בולמים אדפטיביים.

בנוסף נמצא גם מערכת בלימה משופרת עם קליפרים בעלי 2 בוכנות מלפנים וצלחות בלימה בקוטר של 358 מ"מ (תוספת של 17 מ"מ מהדגם היוצא) ורוחב של 33 מ"מ. העיצוב החיצוני דומה כמובן לגולף GTI קלאבספורט אך כדגם R ההדגשה בגריל הקדמי היא בצבע כחול R במקום אדום GTI, כונס האוויר העצום בפגוש הקדמי מכיל שבכת פסים אופקיים במקום כוורת, יש גם חישוקי "18 בעיצוב ייחודי לדגם, דיפיוזר גדול ממדים בפגוש האחורי ושני צמדים של סופיות אגזוז. את מערכת הפליטה ניתן לשדרג למערכת פליטה מטיטניום של אקרפוביץ' הקלה יותר ב-7 ק"ג מזו הסטנדרטית של הדגם.

 

2021 פולקסווגן גולף R החדשה תא הנוסעים
גולף R החדשה.

רוכשי הדגם יוכלו להוסיף את חבילת R Performance המעלה את מגביל המהירות ל-270 קמ"ש, מוסיפה ספוילר אחורי גדול יותר וחישוקי "19. החבילה מוסיפה לבורר מצבי הנהיגה שני מצבים נוספים: מצב "Special" שהוא מצב כיול אופטימלי למסלול הנורבורגרינג ומה שאפשר לדגם לקזז 17 שניות מזמן ההקפה של הדגם הקודם ומצב "Drift" בו מערכת ההנעה הכפולה מעבירה יותר כוח לציר האחורי באופן קבוע. לפני שאתם מתלהבים, פולקסווגן מייעדת את המצב הזה לשימוש על המסלול או במקומות המיועדים לשעשועי היגוי יתר ולכן, המצב יהיה זמין לפעולה רק לאחר "אישור" המופיעה במערכת הניווט. את מערכת בקרת היציבות ניתן לנתק לחלוטין, אך במידה ומערכת Front Assist מזהה מצב מסוכן היא תחזיר את בקרת היציבות לפעולה.

 

גולף R החדשה 2021
מערכת בלימה משודרגת.

בתא הנוסעים נמצא מושבי ספורט בריפוד עור בגוון כחול עם לוגו R רקום על משענות הראש, נמצא גם גלגל הגה עם תחתית שטוחה ותפירה בכחול, תקרה כהה, דוושות בגימור מתכתי וגימור בקרבון לאורך הדשבורד והדלתות. על גלגל ההגה יש כפתור מגע R המאפשר מעבר מהיר לפרופיל הנהיגה האישי.

2021 פולקסווגן גולף R

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.