כשנה וחצי לאחר שהשיקה את ה- EV5 בשוק הסיני, שהיה הראשון לקבל את הדגם, קיה מנחיתה את הקרוסאובר המשפחתי החשמלי החדש שלה גם באירופה, שם הוא יהווה סוג של אלטרנטיבה חשמלית לספורטאז' ויתחרה מול דגמים כגון סקודה אניאק, ג'ילי EX5 ועוד. את קיה EV5 נפגוש בישראל לקראת סוף השנה הנוכחית.
קיה EV5 בקצרה:
- אורך: 4.61 מ'
- רוחב: 1.87 מ'
- גובה: 1.67 מ'
- בסיס גלגלים: 2.75 מ'
- הנעה קדמית 215 כ"ס
- 0-100 קמ"ש: 8.4 ש'
- סוללה: 81.4kWh
- טווח נסיעה: 530 ק"מ
- טעינה מהירה: 30 דקות
- כושר גרירה: 1200 ק"ג

קיה EV5 הוא במידה רבה קיה EV3 XL שכן שני הדגמים לא רק דומים ויזואלית אלא גם חולקים את אותה פלטפורמת E-GMP בגרסת 400V והנעה קדמית, זאת לעומת 800V והנעה אחורית/כפולה בדגמים החשמליים הבכירים יותר של קיה. המהלך הזה נועד לאפשר לקיה לשווק רכבים חשמליים במחיר תחרותי ונגיש יותר בתצורת הנעה דומה לזו של המתחרים הישירים. את הגרסה הזו של הפלטפורמה פגשנו גם בקיה EV4 האצ'בק/סדאן ונפגוש בעתיד בקרוסאובר הקטן קיה EV2.
לקיה EV5 אורך של 4,610 מ"מ, רחב של 1,875 מ"מ, גובה של 1,675 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,750 מ"מ, כך שאנחנו מדברים כאן דגם הדומה מאוד בגודלו לג'ילי EX5, לדוגמה. לקיה EV5 תא מטען גדול ושימושי בנפח של 566 ליטר ויש עוד תא מטען קדמי צנוע בנפח של 44 ליטר. אם קיה EV3 הוא קרוסאובר משפחתי קומפקטי, קיה EV5 הוא קרוסאובר משפחתי גדול ומרווח מאוד ובמילים אחרות, קיה EV3 הוא הבחירה ההגיונית שתספק כל משפחה ממוצעת, קיה EV5 הוא הבחירה למתפנקים.

העיצוב החיצוני של קיה EV5 הוא שילוב של המוכר לנו מה- EV9 וה- EV3 וזה גם המצב בתא הנוסעים. בזמן שלא מעט מותגים מסינים מציגים יותר מדי פשרות בתחום הנדסת האנוש והשימושיות, בקיה EV5 (או בשאר דגמי קיה) זה לא המצב שכן כאן יש איזון נכון בין שימושיות לבין מראה נקי וטכנולוגי כך שאתם נהנים משני העולמות. זה כולל לדוגמה שליטה נוחה על בקרת האקלים או השמע באמצעות מערך נגיש של כפתורים, כפתורים בדלתות לחימום/אוורור המושבים, פתחי מיזוג שלא צריך לכוון דרך המסך המרכזי, ידיות איתות ומגבים רגילים, מקשי קיצורים לפעולות שכיחות ולצד זה גם תכנון המעניק לנוסעים מגוון רחב של תאי אחסון שימושיים ונגישים - כולל מיגרת אחסון שימושית לשורה השנייה, שקעי USB לכל הנוסעים ועוד.

כל זה לא בא על חשבון טכנולוגיה ומול הנהג נמצא מסך פנורמי המשלב שני מסכי "12.3 ומסך "5.3 נפרד עבור תצוגת בקרת האקלים. כמובן שיש גם הרחבה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי בחיבור אלחוטי, עדכוני OTA, תפעול קולי מבוסס AI, ניווט מבוסס גוגל POI, מפתח דיגיטלי מתקדם, חיישן טביעת אצבע, חיבור V2L (עד 3.6kW) או V2G ועוד. ברשימת האבזור נוכל למצוא גם מערכת שמע מבית Harman Kardon, בקרת אקלים מפוצלת, תצוגה עילית, אפליקציה לשליטה מרחוק ועוד.
קיה EV5 ישווק עם יחידת הנעה חשמלית אחת: מנוע קדמי 215 כ"ס ו-29.0 קג"מ וסוללת NMC בקיבולת גדולה של 81.4kWh. השילוב הזה מאפשר לדגם להשיג נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 8.4 שניות, מהירות מרבית של 185 קמ"ש וטווח נסיעה משולב של 530 ק"מ - קצת פחות מזה אם תבחרו ברמת הגימור GT ליין עם חישוקי "19 במקום "18.

נתוני הטעינה של קיה EV5 סטנדרטיים לסגמנט, טעינה ביתית 11kW וטעינה מהירה DC בהספק של עד 165kW המאפשרת טעינה של 10% עד 80% בזמן של 30 דקות. קיה EV5 מצויד במערכת בלימה רגנרטיבית מתקדמת (i-Pedal 3.0) שמעבר לאפשרות בחירה של מספר דרגות עוצמה שונות דרך מנופים שעל ההגה כולל גם מצב נהיגה בדוושה אחת ומצב פעולה אוטומטי העושה שימוש במידע מהמצלמה הקדמית ומערכת הניווט כדי להפעיל את המערכת בצורה האופטימלית להגדלת טווח הנסיעה.
מעבר למגוון מערכות בטיחות מתקדמות כמקובל, נמצא גם בקרת שיוט אדפטיבית עם יכולת להביא את הרכב לעצירה מלאה בטוחה כאשר הנהג הפסיק להגיב להתראות, מעבר נתיב אוטונומי בעת הפעלת האיתות, מערכת למניעת תאונה בעת תמרון חניה הפועלת בצורה היקפית (לפנים/אחורי/צד) ומערכת RSPA 2.0 המאפשרת הוצאה והכנסה של הרכב ממקום החנייה באמצעות שלט הרכב או האפליקציה.