פרארי פרוסנגווה
פרארי פרוסנגווה.
פרארי פרוסנגווה
פרארי פרוסנגווה.

הוא קרוסאובר? לא בדיוק, הוא רכב עם 4 דלתות? גם לא בדיוק, אבל הוא פרארי פורוסאנגווה (Purosangue) והוא בהחלט הרכב הראשון של פרארי עם הגבהת מרכב, 4 מושבים מלאים וארבע דלתות. בפרארי ממש לא רוצים שתקראו לו SUV ובפרארי מגדירים את הדגם כרכב FUV, כלומר Ferrari Utility Vehicle כך שלפי פרארי הפאוסאנג הוא פשוט פרארי שימושיות יותר. 

 

מהתמונות מתקבל הראשון של רכב האצ'בק קומפקטי עם הגבהת מרכב קלה אך זו רק אשלייה של הפרופורציות שכן בפועל מדובר ברכב גדול מאוד, הגדול ביותר אי פעם של פרארי, עם אורך של 4,937 מ"מ, רוחב של 2,028 מ"מ, גובה של 1,589 מ"מ ובסיס גלגלים של 3,018 מ"מ, הפרוסנגווה נמוך משמעותית לעומת קרוסאובר מהשורה אך בהחלט שמדובר ברכב גדול מאוד. לא ברור מי יעז לעשות את זה, אך עם מרווח גחון מכובד של 18.6 ס"מ זה בהחלט רכב שאפשר לנהוג אותו בשבילים וזו כנראה הפרארי הראשונה שלא תאתגר את הגחון במעבר על פסי האטה. 

 

פרארי פרוסאנג
פרארי פרוסנגווה.

גם המשקל לא צנום ועומד על 2033 ק"מ אך יחסית למנוע שבחזית וגדולו של הדגם, זה נחשב למשקל סביר ביותר. כפרארי השימושית ביותר, יש כאן גם נפח תא מטען מכובד של 473 ליטר ואת המושבים מאחור אף ניתן לקפל. בכדי שלא תפגעו בעור היקר כאשר אתם מעמיסים את תא המטען, פרארי ציפתה את גב המושבים באריג עמיד להתעללות.

 

בחזית הדגם נמצא את מנוע ה-6.5 ליטר V12 האטמוספרי של החברה המוכר לנו מדגמים כגון פרארי 812, אך כאן בגרסה מאופקת יותר עם הספק מרבי של 725 כ"ס ב-7750 סל"ד ומומנט מרבי של 73 קג"מ המתקבל ב-6250 סל"ד, למנוע קו אדום ב- 8250 סל"ד. כל הכוח הזה עובר אל הגלגלים האחוריים דרך תיבת 8 הילוכים כפולת מצמדים (F1 DCT) המותקנת מאחור בכדי להשיג חלוקת משקל אידיאלית של 49/51 והכוח עובר לכל ארבעת הגלגלים דרך מערכת הנעה כפולה עם טכנולוגיה שפותחה עבור דגם SF90 סטרדלה ההיברידי פלאג-אין.

 

פרארי פרוסאנג
פרארי פרוסנגווה.

על הכביש התוצאה היא נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 3.3 שניות, נתון 0-200 קמ"ש של 10.6 שניות ומהירות מרבית של מעל ל-310 קמ"ש. לצד המנוע החזק נמצא היגוי לכל הגלגלים ומגוון עשיר של מערכות בקרה דינמיות המאפשרות לנהג לבחור את התמהיל הנכון והמדויק עבורו בכל הקשור להתערבות ולפעולה של אותן מערכות. 

 

פרארי פרוסאנג
פרארי פרוסנגווה.

העיצוב החיצוני המוצלח, תא הנוסעים המרהיב והעשיר בטכנולוגיה ואבזור, הדלתות האחוריות עם צירים הפוכים ועוד, כל אלו הופכים אל הפרוסאנג לכניסה מוצלחת, ויאולית לפחות, אל עולם רכבי הארבעה מושבים. דרך אגב, זו לא רק הפרארי הראשונה עם ארבעה מושבים והגבהת מרכב, זו גם הפרארי עם שגרת הטיפולים הנוחה ביותר, כל 20,000 ק"מ או פעם בשנה, כך שבניגוד לשאר דגמי המותג פרארי בהחלט צופה כי רוכשי הדגם הזה יעשו בו שימוש יום יומי (במרבית דגמי פרארי שגרת הטיפולים היא כל 5,000-8,000 ק"מ). 

תגיות: פרארי
ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 18

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.