מנוע שישה צילינדרים חדש לסטלנטיס
מנוע שישה צילינדרים יחליף בסטלנטיס את מנוע ה- ה8 האטמוספריים.
מנוע שישה צילינדרים חדש לסטלנטיס
מנוע שישה צילינדרים יחליף בסטלנטיס את מנוע ה- ה8 האטמוספריים.

רק בתחילת החודש קבוצת סטלנטיס הכריזה שהיא מתכננת להגיע לתמהיל מכירות של 100% חשמליות באירופה להפסיק לשווק רכבי בעירה פנימית באירופה עד לשנת 2030 אך במקביל, אותה תוכנית דיברה על כך שבשוק האמריקאי החברה צופה להשיג לתמהיל חשמליות של 50% בלבד לכן עבור שוק זה החברה חושפת כעת מנוע שישה צילינדרים טווין-טורבו חדש בשם הוריקן (Hurricane).

 

מדובר במנוע שישה צילינדרים בטור בנפח של 3.0 ליטר עם צמד מגדשי טורבו שנולד בכדי להחליף את מנועי ה-V8 גדולי הנפח של החברה זאת כחלק מהמחויבות של החברה להפחית את פליטת המזהמים הכוללת של החברה ב-50% עד לשנת 2030.

 

מנוע Hurricane
מנוע Hurricane.

המנוע ישווק בשלב הראשון בשתי גרסאות: גרסת SO שנועדה לצריכת דלק אופטימלית וכוללת EGR מייצרת הספק מרבי של מעל ל- 400 כ"ס ומומנט מרבי של 62.2 קג"מ, גרסת HO תוכננה לביצועים והיא נועדה להספקים של מעל ל-500 כ"ס ומומנט מרבי של 65.7 קג"מ.

 

שני המנועים האלו יחליפו כאמור את מנועי ה-V8 האטמוספריים של סטלנטיס, כמו לדוגמה בג'יפ גרנד וגוניר החדש המצויד בשני מנועי V8 אטמוספריים, האחד בנפח של 5.7 ליטר עם 392 כ"ס והשני בנפח של 6.4 ליטר עם 471 כ"ס.

 

מנוע SO בעל יחס דחיסה של 10.5:1 ולחץ גדישה גבוה של עד 22psi, מנוע HO בעל יחס דחיסה של 9.5:1 המאפשר לחץ גדישה גבוה יותר של 25psi. הבדלים נוספים בין המנועים הם שימוש בבוכנות מחוזקות במנוע HO שגם זכה למערכת משאבת דלק כפולה. בשני המנועים נמצא מצנן ביניים עם קירור מים, דבר שאנחנו מוצאים בדרך כלל רק בדגמי ביצועים. מצנן ביניים אחראי על קירור האוויר הדחוס לפני הכניסה למנוע, במרבית המקרים נפגוש קירור אוויר-אוויר, קירור מים-אוויר נחשב למתקדם ויעיל יותר.

תגיות: ג'יפ
ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 19

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.