יונדאי קיה
דגמי יונדאי וקיה החדשים שבדרך.
יונדאי קיה
דגמי יונדאי וקיה החדשים שבדרך.

שני המותגים הקוריאנים, יונדאי וקיה, שכבשו את השוק הישראלי בעשור האחרון מציעים כיום צי דגמים שלפעמים נדמה כי נתפר במיוחד למידותיו של הצרכן/השוק הישראלי. במהלך שנת 2021 נפגוש לפחות שמונה דגמים חדשים/מחודשים של המותגים הצפויים להמשיך את המגמה הזו בפריסה לכל סגמנט פופולרי.

 

לפני שנתחיל עם מה שכן נפגוש בשנת 2021 נדבר על מה שכנראה לא נפגוש או לפחות לא במספרים גדולים ומדובר בדגמים בעלי הנעה אלטרנטיבית, היברידית פלאג-אין או חשמלית מלאה. הסיבה לכך היא כי כושר הייצור של דגמים אלו עדיין מוגבל והשוק האירופי עם תקנות הזיהום הקפדניות שלו בולע כמעט כל דגם כזה שיש ליצרנים להציע. עד היום רק שני דגמים כאלו הגיע לישראל, האחד הוא הנירו פלאג-איו שבזכות מחיר תחרותי ואטרקטיבי במיוחד, נמכר במהלך 2020 במעל ל-1200 יחידות והמספר הזה יכול היה להיות גדול יותר אם היבואן המקומי (טלקאר) היה זוכה להקצאה גדולה יותר. הדגם השני הוא האיוניק EV ובמקרה זה קיבלנו את הדגם כי הדגמים החשמליים מבוקשים יותר של המותגים הם הנירו EV והקונה EV עם טווח נסיעה של מעל ל-440 ק"מ. בכל מקרה, שוק הרכב הישראלי עדיין לא בשל מספיק לרכבים חשמליים מלאים ודגמי פלאג-אין דורשים טעינה יום יומית בכדי להצדיק את מחירם הגבוה יותר.

 

2021 יונדאי טוסון החדש
יונדאי טוסון החדש.

אבל לא רק את הדגמים בעלי הנעה אלטרנטיבית לא בטוח שנפגוש השנה, יונדאי לדוגמה כבר השיקה ועוד תשיק השנה מגוון רחב של דגמים ספורטיביים למחצה, דגמי N ליין, ודגמי ביצועים N מלאים, מדובר על דגמים כגון סונטה N ליין, אלנטרה N ליין,, i20N, טוסון N ליין, i30N מחודשת, קונה N ליין,i20 N ליין, קונה N ועוד. יונדאי i30N אמנם הגיע לישראל, בשתי גרסאות מרכב, ולמרות שהיא הוט האצ' מוצלחת מאוד התדמית של יונדאי כנראה לא מספיק חזקה בסגמנט התחרותי והמצומצם הזה בו בישראל שולטת כיום ללא עוררין קבוצת VAG עם הדגמים גולף GTI והקופרה לאון (שתהפך בקרוב לקופרה לאון). מסיבה זו כנראה שלא נפגוש בדמי N מלאים רבים מההיצע של יונדאי, אך דגמי N ליין לעומת זאת? הם דווקא כן בעלי פוטנציאל שיווקי גדול יחסית כרמת גימור גבוהה וספורטיבית.

 

דגמי יונדאי 2021:

יונדאי טוסון החדש: הטסון החדש מציג מהפכה של ממש עבור הדגם, זה לא רק העיצוב המיוחד אלא קפיצת מדרגה של ממש בכל תחום אפשרי. לראשונה הדגם משווק בשתי גרסאות מרכב: קצרה עם בסיס גלגלים של 2,680 מ"מ עבור השוק האירופי, וזו כנראה הגרסה שנקבל, וארוכה יותר עם בסיס גלגלים של 2,755 מ"מ עבור השוק האמריקאי, בכדי ששם הדגם יוכל להתחרות מול דגמים כגון טויוטה ראב4 והונדה CR-V.

 

יונדאי טוסון החדש תא הנוסעים
תא נוסעים מרשים ומודרני.

יש תא נוסעים מרשים למראה, מודרני ומינימליסטי, ויש גם שליטה אלקטרונית על תיבת ההילוכים שפינתה מקום ליותר שטחי אחסון שימושיים. כל המנועים בטוסון חדשים לחלוטין, כאשר מנוע הבסיס הוא כעת מנוע 1.6 טורבו 150 כ"ס - עם או בלי מערכת מיקרו-היברידית 48V, ממשיך לגרסת 180 כ"ס של מנוע זה עם הנעה כפולה ומערכת מיקרו-היברידית, יש גם מנועי דיזל שלא ממש רלוונטיים לשוק הישראלי ולראשונה, יש גם שתי מערכות הנעה היברידיות על בסיס מנוע 1.6 ליטר טורבו, האחת בהספק של 230 כ"ס והשנייה פלאג-אין עם טווח חשמלי של מעל ל-50 ק"מ והספק כולל של מעל ל-265 כ"ס - שתי הגרסאות האלו מצוידות בהנעה כפולה. לכל זה, יש להוסיף מפרט עשיר במיוחד של מערכות בטיחות מתקדמות, מה שפגשנו לאחרונה בסנטה פה המחודש ובפליסייד נוכל עקרונית למצוא גם בטוסון החדש.

 

בנוסף, הטוסון החדש ישווק גם בגרסה ספורטיבית N ליין שעדיין לא נחשפה אך צפויה להיות מצוידת במנוע חזק במיוחד, יחסית. בעולם יש אמנם גם גרסת 2.0 ליטר אטמוספרית לדגם, אך זו כנראה שלא תעשה את דרכה לישראל.


מתי בישראל? מחצית ראשונה 2021.

 

יונדאי i20 החדשה
יונדאי i20 החדשה ברמת גימור N ליין.

יונדאי i20 החדשה: הסופרמיני של יונדאי הוצגה בדגם חדש עוד בחודש מרץ אשתקד וכמו בכל הדורות האחרונים של הדגם גם זה החדש שמרני יחסית לעומת רוב המתחרות לסגמנט, וודאי מול הצרפתיות עם העיצוב הצעיר והרענן. ביונדאי מבטיחים חווית נסיעה נוחה ושקטה יותר מזו של הדגם היוצא ומי שירצה גם חווית נהיגה ספורטיביות יותר יוכל לבחור בדגם N ליין שלצד המראה הספורטיבי יותר, מהחוץ ומהפנים, מציע גם כיול ספורטיבי יותר להיגוי ולמתלים, מושבי ספורט ועוד.

 

תא הנוסעים מתאפיין בדשבורד אופקי בכדי להעניק תחושה של תא נוסעים רחב יותר וזה גם התפקיד של הפסים האופקיים לאורך הדשבורד והדלתות. תא הנוסעים מודרני יותר עם אופציה ללוח מחוונים דיגיטלי ומולטימדיה מודרנית בגדלים של "8 עד "10. כמו בשאר דגמי יונדאי יש גם מפרט עשיר של מערכות בטיחות מתקדמות כולל בקרת שיוט אדפטיבית עם שמירה על מרכז הנתיב, ניטור שטח מת כולל תנועה חוצה מאחור, בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל ודו גלגלי ועוד.

 

2021 יונדאי i20 החדשה תא הנוסעים
כבר לא משעמם.

מפרט המנועים דומה למוכר לנו לדגם הנוכחי אך מדובר במנועים מהדור החדש של יונדאי. מנוע הבסיס הוא מנוע 1.2 ליטר 84 כ"ס כמו ב-i10, מעליו נמצא את מנוע ה-1.0 ליטר שלושה צילינדרים טורבו עם 100 כ"ס ו-17.6 קג"מ או 120 כ"ס ו-20.4 קג"מ, את שני המנועים האחרונים ניתן לקבל גם עם מערכת מיקרו-היברידית 48V.


מתי בישראל? מחצית שנייה 2021.

 

יונדאי אלנטרה החדשה: האלנטרה היוצאת לא זכתה להצלחה משמעותית בישראל כמו הדגם אותו היא החליפה, זה כמובן בשל העדפה ברורה של שוק הליסינג לדגמים היברידיים כך שהאיוניק תפסה את מקומה של האלנסטה כמשפחתית המובילה של המותג, בפער עצום. כל זה ישתנה כאשר תשווק כאן האלנטרה החדשה שכן זו לראשונה מוצעת עם מערכת הנעה היברידית 1.6 ליטר 141 כ"ס שנלקחה ישירות מהאיוניק (למעט סוללה קצת קטנה יותר), כך שליונדאי תהיה כעת גם תשובה ישירה לקורולה סדאן של טויוטה. מכיון שמדובר בשני דגמים שונים במרכב שונה, זה ללא ספק יאפשר ליונדאי להגדיל את נתח השוק שלה בסגמנט המשפחתיות.

 

2021 יונדאי אלנטרה החדשה
אלנטרה החדשה - לראשונה בגרסה היברידית.

העיצוב החיצוני מזכיר את הסונטה החדשה, רק צעקני ומוחצן יותר, תא הנוסעים מרווח, איכותי וטכנולוגי יותר וגם מפרט מערכות הבטיחות המתקדמות עשיר יותר.

 

מתי בישראל? מחצית שנייה 2021.

 

יונדאי קונה 2021 המחודש: הקונה זכה למתיחת פנים חיצונית מקיפה במיוחד שהעניקה לו מראה חיצוני שונה וייחודי. לעומת העדכון המקיף לעיצוב החיצוני תא הנוסעים לא השתנה במיוחד אך כן זכה למגוון שדרוגים כולל לשדרוג מולטימדיה חדשה בגדלים של "8-"10, אופציה ללוח מחוונים דיגיטלי ועוד. כמו ביונדאי i20, גם את הקונה ניתן לקבל כעת עם חבילת N ליין המעניקה לדגם מראה ספורטיבי יותר יחד עם כיול ספורטיבי יותר למתלים ולהיגוי, מושבי ספורט ועוד ובהמשך השנה, יונדאי צפויה להציג גרסת N מלאה לדגם.

 

2021 יונדאי קונה החדש
יונדאי קונה החדש כולל דגם N ליין ספורטיבי.

בתחום ההנעה בוצעו לא מעט עדכונים חשובים. מנוע ה- 1.0 ליטר טורבו 120 כ"ס מקבל לראשונה תיבת 7 הילוכים DCT, דבר שיאפשר לשווק את הדגם במחיר תחרותי יותר מול דגמים כגון קיה סטוניק או סיאט ארונה. יש גם מנוע 1.6 ליטר טורבו חדש המחליף את מנוע ה-1.6 טורבו של הדגם הנוכחי, עם הספק מרבי של 198 כ"ס לעומת 177 כ"ס, בהתאמה. מערכת ההנעה ההיברידית של הדגם, שמקורה באיוניק, תמשיך לשרת את הדגם ללא כל שינוי. בנוסף לכך, הדגם זכה לשיפורים בתחום נוחות הנסיעה, בידוד הרעשים והפחתת הרעידות שעוברות לתא הנוסעים.

 

מתי בישראל? מחצית ראשונה 2021.

 

יונדאי i30 מחודשת: יונדאי i30 המחודשת הוצגה כבר בפברואר 2020 אך בישראל קשה יותר לשווק כיום מכונית משפחתית ללא הנעה היברידית כך שהיבואן המקומי לא ממש מיהר להביא את הדגם, בצדק. העיצוב החיצוני זכה לליטוש מוצלח, יש גם רמת גימור N ליין ספורטיבית וכן שדרוג טכנולוגיה עם מולטימדיה "10.25 חדשה ולוח מחוונים דיגיטלי למחצה עם מסך "7 גדול במרכזו.

 

2021 יונדאי i30 החדשה
יונדאי i30 החדשה.

תחום ההנעה זכה לשדרוג מקיף עם מנועים חדשים. יש כעת מנוע 1.0 ליטר טורבו 120 כ"ס, עם או בלי מערכת מיקרו-היברידית 48V, וכן אופציה לתיבת 7 הילוכים DCT שלא הוצעה עם מנוע זה בעבר. מנוע ה-1.4 ליטר טורבו 140 כ"ס של הדגם היוצא הוחלף במנוע 1.5 ליטר טורבו חדש בהספק של 160 כ"ס הנעזרת כסטנדרט במערכת מיקרו-היברידית 48V. כל החידושים האלו הטמעו בכל גרסאות המרכב של הדגם: האצ'בק, סטיישן ופאסטבק.

 

מתי בישראל? מחצית ראשונה 2021.

 

יונדאי אקסנט מחודשת: האקסנט היא ככל הנראה המכונית הפחות מעניינת של יונדאי השנה, פשוט כי מדובר בדגם הפונה בעיקר לציי רכב. הדגם ימשיך עם מנועי 1.4 ליטר ו-1.6 ליטר, יש עיצוב חדש לחזית הדגם ובתא הנוסעים נמצא מולטימדיה "8 חדשה עם הרחבה לאנדרואיד אוטו ואפל קאר פליי וכן לוח מחוונים דיגיטלי למחצה. בשוק האמריקאי לעומת זאת לדגם מנוע 1.6 ליטר חדש עם תיבת הילוכים רציפה ובשוק ההודי, משם מגיעה האקסנט, יש בכלל מנועי 1.0 טורבו או 1.5 ליטר וכן 1.5 ליטר טורבו דיזל. האקסנט המחודשת תשווק בינואר 2021.

 

דגמי קיה 2021:

קיה פיקנטו 2021 המחודשת: הפיקנטו המחודשת הוצגה לפני מספר חודשים אך היא צפויה להגיע לישראל רק לקראת סוף השנה. הסיבה העיקרית? גם היבואן יודע שהצרכן הישראלי לא ממש מתלהב מתיבת הילוכים רובוטית עם מצמד יחיד, טובה ככל שתהיה, ולכן דאג למלאי גדול כמה שניתן מהדגם הנוכחי עם תיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית כפי שהעם היושב בציון אוהב. את הפיקנטו המחודשת נפגוש בישראל רק במהלך המחצית השנייה של 2021.

 

2021 פיקנטו GT ליין
פיקנטו GT ליין המחודשת.

 

מה השתנה? יש מנועי 1.0 ליטר ו-1.2 ליטר חדשים, בהספקים זהים למנועים הנוכחיים, וכאמור, גם תיבת 5 הילוכים רובוטית AMT. הגרסאות הרגילות נותרן עם עיצוב זהה לדגם המוכר, למעט שינויים זניחים, אך דגמי ה- GT ליין וה- X ליין זכו לשדרוג מקיף לעיצוב החיצוני, כולל יחידות תאורה עם חתימה חדשה. בתא הנוסעים נמצא מערכת מולטימדיה "8 חדשה, במקום 7" בדגם הנוכחי, לצד אופציות חדשות לריפודים ולגימור. למעט בקרת שיוט אדפטיבית, אפשר למצוא כעת בדגם את כל מערכות הבטיחות המתקדמות שנעדרו מהדגם הנוכחי, כגון בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, ניטור שטח מת כולל תנועה חוצה מאחור, בקרת סטייה מנתיב אקטיבית ועוד.


מתי בישראל? מחצית שנייה 2021.

 

2021 קיה סורנטו החדש
קיה סורנטו החדש.

קיה סורנטו החדש: הסורנטו החדש הוא דגם חדש לחלוטין ומרשים, הוא מרווח יותר לנוסעים ומצויד בפלטפורמה חדשה וקשיחה יותר שאפשרה לשפר את הבטיחות הפאסיבית לצד חווית נסיעה איכותית יותר - נוחות, בידוד רעשים, הפחתת רעידות ועוד. העיצוב החיצוני מודרני יותר, במיוחד מאחור, אך שומר על הקווים המוכרים של הדגם, במיוחד מהפרופיל.

תא הנוסעים זכה לעיצוב מעניין המהווה שדרוג משמעותי מהעיצוב השבלוני של הדגם היוצא. כמובן שנמצא ברשימת האבזור את כל מה שאפשר לצפות לו מרכב מודרני ויותר, כולל כמובן מולטימדיה "10.25 מתקדמת, לוח מחוונים דיגיטלי "12.3, שליטה אלקטרונית על תיבת ההילוכים ולמרות שפע הטכנולוגיה, בקיה שמרו על ממשק קל ופשוט לשימוש שלא מסתמך רק על מסך המגע המרכזי. יש גם מפרט עשיר של מערכות בטיחות מתקדמות המאפשרות נהיגה אוטונומית ברמה 2.

 

קיה סורנטו 2021 תא הנוסעים
קיה סורנטו החדש.

כל המנועים של הדגם היוצא הוחלפו במנועים חדשים ולראשונה, יש גם שתי יחידות הנעה היברידיות על בסיס מנוע 1.6 ליטר טורבו, האחת היברידית רגילה עם 230 כ"ס והשנייה היברידית פלאג-אין עם 265 כ"ס. מנוע ה-2.2 ליטר טורבו דיזל של הדגם הנוכחי הוחלף במנוע חדש לחלוטין בעל נפח זהה, עם הספק מרבי של 202 כ"ס ומומנט מרבי של 44.8 קג"מ המשודך לתיבת 8 הילוכים כפולת מצמדים DCT חדשה.

 

מתי בישראל? רבעון ראשון 2021.

 

קיה קרניבל החדש: המיניוואן בגודל מלא של קיה זכה לעיצוב שאמור להזכיר לנו יותר רכב פנאי מאשר מיניוואן קלאסי. הדגם מבוסס על פלטפורמה חדשה והוא גדול יותר מהדגם היוצא עם תוספת של 40 מ"מ לאורך (5115 מ"מ) ו-30 מ"מ לבסיס הגלגלים (3,090 מ"מ). קיה תשווק את הדגם בגרסת שבעה מושבים 2+2+3, שמונה מושבים 2+3+3 ובשווקים מסוימים גם בגרסאות של 9 ואף 11 מושבים עם 3 שורות מושבים מאחור.

 

2021 קיה קרניבל החדש
קיה קרניבל החדש.

בשלב זה לפחות קיה חשפה את הדגם עם שתי מערכות הנעה בלבד: 2.2 ליטר טורבו דיזל עם 202 כ"ס כמו בסורנטו או מנוע 3.5 ליטר V6 חדש בהספק מרבי של 294 כ"ס ומומנט מרבי של 36.2 קג"מ, זאת לעומת 276 כ"ס ו-34.3 קג"מ בדגם הנוכחי. האם תהיה גם הנעה היברידית פלאג-אין? קשה לומר בשלב זה אך הפוטנציאל קיים שכן הדגם מבוסס על אותה פלטפורמה של הסורנטו, בגרסה מוארכת כמובן.

 

מתי בישראל? רבעון ראשון 2021.

השנה, קיה צפויה להציג את הספורטאז' החדש, במהלך המחצית הראשונה של השנה, וכן את הנירו החדש, לקראת סוף השנה. אל דגמים אלו יצטרף קרוסאובר היברידי ייעודי שהוא דגם מקביל לאיוניק 5 החשמלית של יונדאי שתוצג בקרוב. קיה תציג השנה גם סיד מחודשת שכמו ה-i30 המחודשת תחליף את מנוע ה-1.4 טורבו 140 כ"ס במנוע 1.5 טורבו 160 כ"ס.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.