ארגון EuroNCAP נתון ציון של 3 כוכבים בלבד לרנו מגאן, סיטרואן C אליזה ופיג'ו 301, רק פולקסווגן ספורטוואן (גולף פלוס החדשה) השיג ציון מרבי של 5 כוכבים.

פיג'ו 301 מבחן ריסוק

ארגון הבטיחות האירופאי EuroNCAP מפרסם את תוצאות סבב מבחני הריסוק שביצע הארגון לאחרונה לרכבים הבאים: רנו מגאן האצ'בק, סיטרואן C אליזה, פיג'ו 301, פולקסווגן ספורטוואן, MG3 ופורד טורנאו קוריאר. תוצאות המבחן לא עושות חסד עם הצרפתיות ובמיוחד רנו שבעבר הייתה סמל לבטיחות כמותג הראשון שהשיג ציון של חמישה כוכבים עם הדור הראשון של הלגונה.

או מלאו את הפרטים לייעוץ חינם 

 

למרות שארגון EuroNCAP לא שינה את מבחני הריסוק עצמם, הוא כן הקשיח בשנה האחרונה את הקריטריונים בהן במכוניות צריכות לעמוד, במיוחד בתחומים של מערכות בטיחות אקטיביות כגון מערכת בלימה אוטו' או מערכת שמירה/התראה על סטיה מנתיב הנסיעה - מערכות שנועדו למנוע תאונות. רק מערכות בטיחות המוצעות כסטנדרט נכללות בציון הכולל.

 

את הציון הנמוך ביותר במבחן השיגה MG3, הסופרמיני הסינית שאמורה להגיע לשיווק גם כאן בישראל. הדגם קיבל ציון של 3 כוכבי בטיחות בלבד והשיג ציונים נמוכים בכל תחומי המבחן עם 69% בהגנה על נוסעים בוגרים מלפנים, 71% בהגנה על ילדים במושבי בטיחות מאחור, 59% בהגנה על הולכי רגל ו-38% בעזרי בטיחות.

 

צמד המכוניות התאומות, פיג'ו 301 וסיטרואן C אליזה הנמכרות בישראל בעיקר לציי רכב, השיגו גם כן 3 כוכבי בטיחות בלבד עם ציונים נמוכים של 71% בהגנה על נוסעים בוגרים מלפנים 75% בהגנה על ילדים במושבי בטיחות מאחור, 54% בהגנה על הולכי רגל ו-38% בעזרי בטיחות. הדגמים קיבלו הערה על הגנה לקויה על החזה והאגן וקריסה של כלוב ההגה על הנוסעים במבחן החזיתי.

 

 

הפתעת המבחן ולא לטובה זו רנו מגאן האצ'בק 2014 המחודשת, מכונית שזכתה בעבר לציון מרבי של 5 כוכבי בטיחות ואילו במבחן הנוכחי, קיבלה ציון של 3 כוכבי בטיחות בלבד זאת למרות הגנה טובה משמעותית לעומת שתי הצרפתיות האחרות וציונים טובים יחסית והגנה מספקת על הנוסעים – בוגרים וילדים. המגאן הייתה אמורה לקבל ציון 4 כוכבי בטיחות, אך כוכב אחד נגרע ממנה בשל העדר הסבר מפורט על מצב חגורות הבטיחות מאחור בכל השפות. למגאן ציונים של 83% בהגנה על נוסעים בוגרים מלפנים 78% בהגנה על ילדים במושבי בטיחות מאחור, 60% בהגנה על הולכי רגל ו-48% בעזרי בטיחות.

 

הטנדרון החדש של פורד, הטורנאו קוריאר (גרסת הנוסעים של הדגם), זכה ב- 4 כוכבי בטיחות עם ציונים של 84% בהגנה על נוסעים בוגרים מלפנים 84% בהגנה על ילדים במושבי בטיחות מאחור, 74% בהגנה על הולכי רגל ו-56% בעזרי בטיחות (מה שהוריד את הציון הכולל שלו ל-4 כוכבים בלבד).

 

מצטיין המבחן הוא המיניוואן הקומפקטי החדש של פולקסווגן – פולקסווגן ספורטוואן המחליף את הגולף פלוס. הדגם זכה ב-5 כוכבי בטיחות עם ציונים של 87% בהגנה על נוסעים בוגרים מלפנים 85% בהגנה על ילדים במושבי בטיחות מאחור, 62% בהגנה על הולכי רגל ו-73% בעזרי בטיחות.

 

 

מבחני ריסוק NCAP יוני 2014

תגובות (4)

This comment was minimized by the moderator on the site

מה זה השטויות האלה???

This comment was minimized by the moderator on the site

מתחת ל-60% זה מוריד ציון ואי אפשר לקבל כוכב חמישי בכלל גם אם הרכב קיבל 100% בכל שאר הסעיפים.

This comment was minimized by the moderator on the site

מה לעשות שהאמת כואב לצרפתים העלובים

This comment was minimized by the moderator on the site

מישהו יכול להסביר לי מדוע הציון של הרנו מגאן ירד כל כך?<br />האם זה רק בגלל הקשחת הקריטריונים או שבמודל 2014 יש שינוי לרעה במכונית בכל הנוגע לבטיחותה ביחס לרנטו מגאן האצ'בק משנת 2011 למשל?

There are no comments posted here yet

השאירו את תגובותיכם

מצורפים (0 / 3)
Share Your Location