ארגון הבטיחות האירופאי Euro NCAP מפרסם את תוצאות סבב מבחני ריסוק ובטיחות שערך -18 דגמים, רובם זכו לחמישה כוכבים למעט, ב.מ.וו סדרה 1 החדשה, טויוטה אורבן קרוזר/סוזוקי eVitara וסיטרואן C5 איירקרוס החדש אשר הסתפקו ב-4 כוכבים בלבד.
BYD דולפין סרף מפתיעה לטובה שכן תתקשו למצוא בשנים האחרונות מכוניות עירוניות שזכו לחמישה כוכבים כמו הדולפין סרף. נכון, הציונים בסעיפים השונים אולי לא גבוהים במיוחד אך גבוהים מספיק כדי לזכות בחמישה כוכבים עם ציון של 82% בהגנה על נוסעים בוגרים, 86% בהגנה על ילדים ו-77% בתפקוד מערכות הבטיחות. כנראה שהעבודה שהדגם מתבסס על הפלטפורמה של הדגמים הבכירים יותר זה מה שאפשר לדגם לעבור בהצלחה את מבחני הריסוק.

GAC איון V שהשוק בשבוע שעבר בישראל זכה גם הוא לציון של חמישה כוכבים עם ציונים של 88% בהגנה על בוגרים, 85% בהגנה על ילדים ו-78% באבזור הבטיחות ותפקודו.
כצפוי וכמצופה, אודי Q4 e-tron הציג רמה גבוהה של בטיחות עם חמישה כוכבים וציונים של 91% בהגנה על בוגרים, 87% בהגנה על ילדים ו-73% באבזור הבטיחות ותפקודו - עיקר הנקודות בסעיף זה ירדו על בקרת נהג שהיא עדיין מהסוג הפשוט יותר.
לחמישה כוכבים זכו גם יונדאי איוניק 9, לינק אנד קו 08, אקסלנטיקס ES, ניאו firefly שהציגה ציון יוצא דופן לרכב קטן יחסית, דגמי מיני אייסמן וקופר, IM IM6 החשמלי שיווק בקרוב בישראל, פולקסווגן ID.BUZZ, סמארט #5 וגם הרכב הטורקי Togg T10X שהושק לאחרונה באירופה והציג רמה גבוהה של בטיחות.

ב.מ.וו סדרה 1 החדשה הפתיע לרעה עם 4 כוכבים בלבד והגנה בינונית בלבד על נוסעים בוגרים (78%) כאשר ההגה על ילדים דווקא טובה עם 84% וכך גם תפקוד מערכות הבטיחות עם ציון של 80%. צמד דגמי הקרוסאובר החשמליים של טויוטה (אורבן קרוזר) וסוזוקי (eVitara), אותם נפגוש בקרוב בישראל, זכו גם הם לציון של 4 כוכבים בלבד בעיקר בשל ציון בינוני של 77% בהגנה על בוגרים.
סיטרואן C5 איירקרוס החדש זכה לציון של 4 כוכבים אך רק בשל העבודה שאבזור הבטיחות הסטנדרטי מחסיר כמה מערכות, אבזור שכן נמצא ברמות גימור גבוהות יותר וסביר להניח שזה גם המפרט בו הדגם ישווק בעתיד בישראל.