מכוניות חשמליות בישראל 2021 עד 2022
המכוניות החשמליות שכבר כאן ואלו שבדרך.
מכוניות חשמליות בישראל 2021 עד 2022
המכוניות החשמליות שכבר כאן ואלו שבדרך.

שנת 2021 היא ללא ספק שנת הרכב החשמלי בשוק הרכב הישראלי, פחות בגלל מספרי המכירות שכן אלו עדיין לא יחצו כנראה את רף ה-10,000 רכבים חדשים בסיום השנה, אך זו השנה שלא רק פגשנו בה ועוד נפגוש בה מספר רב של רכבים חשמליים חדשים אלא שמאז הגעתה של טסלה לישראל רכב חשמלי הפך ממוצר נישה למוצר מבוקש, כזה שרוכשים כי הוא מוצר נחשק, אטרקטיבי ושימושי.

 

אם גם אתם חושבים על רכישה של רכב חשמלי, הכנו עבורכם את רשימת הרכבים החשמליים הזמינים כבר עתה לרכישה בישראל (חלקה השני של הרשימה) ואת אלו החדשים שבדרך לכאן, את חלקם תוכלו לרכוש כבר בעוד מספר ימים או שבועות. 

 

המכוניות החשמליות שבדרך לישראל 2021-2022:

יונדאי איוניק 5:

מתי בישראל: יולי 2021 

האיוניק 5 היא המכונית החשמלית הייעודית הראשונה של יונדאי המיוצרת תחת מותג המשנה איוניק שהוא המותג של יונדאי לרכבים חשמליים ייעודיים. האיוניק היא מציעה מרווח גדול מאוד לנוסעים, טווח נסיעה של כ-485 ק"מ, עם הסוללה הגדולה יותר שתשווק בישראל, יחד עם שפע של אבזור נוחות ומערכות בטיחות מתקדמות. בשלב זה הדגם ישווק בישראל עם הנעה אחורית 204 כ"ס בלבד. לפרטים המלאים על יונדאי איוניק 5.

מחירים (צפי): 190,000 ₪ עד 216,000 ₪
טווח נסיעה: 485 ק"מ
מנוע: 204 כ"ס, 0-100 קמ"ש 7.4 שניות
סוללה: 72.6kWh
טעינה מהירה: 350kW

 

2021 יונדאי איוניק 5
יונדאי איוניק 5.

יונדאי קונה EV:

מתי בישראל: יולי 2021

יונדאי קונה EV הוא אחד הדגמים המצליחים ביותר של יונדאי בשוק האירופי וזו גם הסיבה שהשוק המקומי שלנו לא זכה להקצאה המאפשרת את שיווק הדגם בישראל. אשתקד יונדאי הציגה גרסה חדשה לדגם (מתיחת פנים) וזו הגרסה שתשווק בקרוב אצלינו. הקונה EV משווק בגרסת טווח קצר 305 ק"מ או ארוך 485 ק"מ, אצלינו הדגם ישווק בגרסת הטווח הקצר וזאת, כנראה, בכדי לשמור על מחיר תחרותי (הצפי הוא למחיר בגזרת ה-135,000 שקל). גרסת הטווח הקצר מצוידת במנוע חשמלי בהספק של 136 כ"ס, המאפשר נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 9.9 שניות, ובסוללה בקיבולת של 39.2kWh. לדגם יכולת טעינה מהירה של 100kW. לפרטים המלאים על יונדאי קונה EV.

 

2021 יונדאי קונה אלקטריק החדש
יונדאי קונה אלקטריק החדש.

קיה נירו-e חשמלי:

מתי בישראל: יולי 2021

הגרסה החשמלית של הנירו משווקת כמו הקונה EV באירופה כבר כשנתיים וזכתה שם להצלחה רבה. בניגוד לקונה EV, הנירו החשמלית תשווק בישראל עם הסוללה הגדולה יותר בקיבולת של 64kWh המאפשרת לדגם טווח נסיעה חשמלי של כ- 453 ק"מ. דגם זה מצויד במנוע חשמלי בהספק של 204 כ"ס המאפשר לדגם נתון תאוצה 0-100 קמ"ש בזמן של 7.8 שניות. לדגם יכולת טעינה מהירה בהספק של עד 100kW. לפרטים המלאים עם קיה נירו החשמלי.

 

קיה נירו חשמלי
קיה e-נירו החשמלי.

סיטרואן e-C4:

מתי בישראל: אוגוסט 2021

סיטרואן C4 החדשה היא הכלאה מרהיבה בין קרוסאובר למשפחתית האצ'בק אותה ניתן לקבל בדגם בנזין אך גם בדגם חשמלי e-C4 המצויד באותה מערכת הנעה חשמלית המוכרת לנו מפיג'ו 208 או 2008 החשמליות, קרוסה החשמלית ועוד. זו מערכת הנעה קדמית בהספק של 136 כ"ס וסוללה בקיבולת של 50kWh המאפשרת טווח נסיעה של 350 ק"מ. לדגם יכולת טעינה מהירה בהספק של 100kW כך שטעינה מהירה של 20-80% מקיבות הסוללה דורשת המתנה של 24 דקות בלבד. הדגם צפוי להיות משווק במחיר של כ- 169,990 ₪. לפרטים המלאים על סיטרואן e-C4.

 

2021 סיטרואן C4 החדשה
סיטרואן C4 החדשה.

פיאט 500E:

מתי בישראל: יולי 2021

כעשור לאחר הצגת הדור הקודם של פיאט 500, פיאט אציגה אשתקד את פיאט 500 החדשה שהפכה למכונית שתשווק עם הנעה חשמלית בלבד. פיאט 500E החדשה משווקת בגרסת 3 דלתות כמו בדגם היוצא וכן בגרסת 3+1 עם דלת צד נוספת (דלת חצי) לטובת כניסה נוחה יותר למושב האחורי. פיאט 500E משווקת עם שתי יחידות הנעה: פיאט 500 ACTION עם 95 כ"ס, 0-100 קמ"ש ב-9.5 שניות וסוללה בקיבולת של 24kWh המאפשרת טווח נסיעה של 180 ק"מ. גרסת ההנעה הבכירה מציעה 118 כ"ס, 0-100 קמ"ש ב-9.0 שניות וסוללה בקיבולת של 42kWh המאפשרת טווח נסיעה של 320 ק"מ. לדגם יכולת טעינה מהירה בהספק של 50kW או 85kW בהתאמה. לפרטים המלאים על פיאט 500E, לפרטים על פיאט 500E 3+1.

 

פיאט 500 חשמלית
פיאט 500 חשמלית.

וולוו XC40 Recharge:

מתי בישראל: אוגוסט 2021
וולוו XC40 Recharge הוא הגרסה החשמלית של הקרוסאובר פרימיום הקומפקטי של וולוו. XC40 החשמלי מצויד במערכת הנעה חשמלית חזקה עם הנעה כפולה והספק כולל של 408 כ"ס המאפשרת נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 4.9 שניות. הדגם מצויד בסוללה בקיבולת נטו של 75kWh המאפשרת טווח נסיעה של 418 ק"מ בתקן WLTP. לדגם יכולת טעינה מהירה בהספק של עד 150kW. לפרטים המלאים על וולוו XC40 החשמלי.

 

2020 וולוו XC40 חשמלי
וולוו XC40 Recharge החשמלי.

קיה EV6:

מתי בישראל (צפי): לקראת סוף 2021

קיה EV6 הוא הקרוסאובר החשמלי יהיעודי הראשון של קיה ודגם מקביל לאיוניק 5 של יונדאי. מדובר בקרוסאובר די גדול, גדול יותר מהספורטאז', מרווח מאוד לנוסעים והוא מצויד בכל הטכנולוגיה החדשה ביותר של קיה. קיה EV6 מצויד באותה טכנולוגיית סוללה של האיוניק 5 המאפשרת פעולה במתח של 400V או 800V לטעינה אולטרה מהירה בהספק של עד 350kW, אם תמצאו מטען כזה תוכלו לטעון 10-80% מקיבולת הסוללה בזמן של 17 דקות בלבד.

קיה EV6 משווק עם שתי סוללות, האחת בקיבולת של 58kWh והשנייה בקיבולת של 77.4kWh, בישראל הדגם צפוי להיות משווק רק עם הסוללה הגדולה יותר המאפשרת טווח נסיעה של כ-510 ק"מ בדגם ההנעה האחורית המצויד במנוע בהספק של 229 כ"ס המספק נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 7.5 שניות. גרסת ההנעה הכפולה, בהספק כולל של 325 כ"ס, מציעה 0-100 קמ"ש בזמן של 5.4 שניות וטווח נסיעה של כ-480 ק"מ. את דגם הביצועים הבכיר EV6 GT נפגוש, אולי, רק במחצית השנייה של 2022. דגם זה מצויד בהנעה כפולה בהספק כולל של 577 כ"ס המאפשרת נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 3.5 שניות ומהירות מרבית של 260 קמ"ש. מחירי הדגם צפויים להיות מקבילים לאלו של האיוניק 5. לפרטים המלאים על קיה EV6.

 

קיה EV6
קיה EV6.

MG מארוול R:

מתי בישראל (צפי): רבעון אחרון של 2021

MG מארוול R הוא הקרוסאובר החשמלי הגדול והחדש של MG והוא מבוסס על פלטפורמה ייעודית לרכבים חשמליים כך שהוא נהנה מכל היתרונות של פלטפורמה כזו, כולל מרווח גדול ליושבי השורה השנייה. הדגם מציג תא נוסעים עשיר עם מערכת מולטימדיה ענקית עם מסך מגע בגודל "19.4. הדגם משווק עם שתי יחידות הנעה: אחורית עם מנוע 180 כ"ס, 0-100 קמ"ש ב-7.9 שניות וטווח נסיעה של 402 ק"מ. דגם ההנעה הכפולה מציע 288 כ"ס, 0-100 קמ"ש ב-4.9 שניות וטווח נסיעה של 370 ק"מ. לפרטים המלאים על MG מארוול R.

 

MG מארוול R
MG מארוול R.

אודי Q4 e-tron:

מתי בישראל (צפי): סוף 2021

אודי Q4 e-tron הוא הקרוסאובר החשמלי החדש של אודי שבגודלו ניצב בין אודי Q3 לאודי Q5 וכמו האחד הגדול יותר e-tron גם הוא משווק בשתי גרסאות מרכב כולל גרסת ספורטבק במראה של קרוסאובר קופה. אודי Q4 e-tron הוצג בשלב זה בשלושה דגמים: Q4 e-tron 35 - עם 170 כ"ס, סוללה של 52kWh, טווח נסיעה של 345 ק"מ, 0-100 קמ"ש ב-9.0 שניות. Q4 e-tron 40 - עם 204 כ"ס, סוללה של 77kWh (קיבולת נטו), טווח נסיעה של 520 ק"מ, 0-100 קמ"ש ב-8.5 שניות. Q4 e-tron 50 - דגם הנעה עם 300 כ"ס, סוללה של 77kWh, טווח נסיעה של 497 ק"מ, 0-100 קמ"ש ב-6.2 שניות. לדגם יכולת טעינה מהירה בהספקים של 100kW או 125kW בהתאם לגודל הסוללה. לפרטים המלאים על אודי Q4 e-tron.

 

אודי Q4 e-tron ספורטבק
אודי Q4 e-tron ספורטבק.

אודי e-tron GT:

מתי בישראל (צפי): סוף 2021

אודי e-tron GT היא מכונית הספורט קופה 4 דלתות החשמלית הראשונה של אודי החולקת מכלולים רבים עם פורשה טייקן והיא למעשה המתחרה הראשית, כרגע, של אודי לטסלה מודל S. בשלב זה אודי e-tron GT משווקת בשני דגמי הנעה כפולה המצוידים בסוללה בקיבולת נטו של 85kWh ויכולת טעינה אולטרה מהירה בהספק של עד 270kW המאפשרת תוספת של מעל ל-100 ק"מ בזמן של 5 דקות.

דגם הבסיס e-tron GT קוואטרו מצויד בשני מנועים חשמליים בהספק כולל של 476 כ"ס (530 כ"ס במצב בוסט) המאפשרים נתון תאוצה 0-100 קמ"ש ב-4.1 שניות. לדגם זה טווח נסיעה של 487 ק"מ. דגם הביצועים e-tron GT RS מצויד בשני מנועים בהספק כולל של 598 כ"ס (646 כ"ס במצב בוסט) המאפשרים נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 3.3 שניות. לדגם זה טווח נסיעה של 472 ק"מ. בשלב מאוחר יותר אודי תשווק את הדגם גם בגרסת הנעה אחורית בלבד. לפרטים המלאים על אודי e-tron gt.

 

אודי e-tron GT
אודי e-tron GT.

ב.מ.וו i4:

מתי בישראל: רבעון ראשון 2022
ב.מ.וו i4 היא המכונית החשמלית החדשה של ב.מ.וו המבוססת על סדרה 4 גראן קופה החדשה. כיאה לדגם של ב.מ.וו ה- i4 מבטיחה להיות לא רק מהירה, כמו כל מכונית חשמלית חזקה, אלא גם מהנה לנהיגה. בשלב זה הדגם מוצע בשתי גרסאות: דגם הנעה אחורית i4 eDrive40 עם 340 כ"ס; 0-100 קמ"ש ב- 5.7 שניות; טווח נסיעה של 590 ק"מ או בדגם הביצועים i4 M50 עם הנעה כפולה בהספק כולל של 544 כ"ס; 0-100 קמ"ש ב- 3.9 שניות; טווח נסיעה 510 ק"מ. לשני הדגמים סוללה בקיבולת נטו של 80.7kWh ויכולת טעינה מהירה בהספק של עד 200kW. לפרטים המלאים על ב.מ.וו i4.

 

2022 ב.מ.וו i4 M50
ב.מ.וו i4 החשמלית.

ב.מ.וו iX:

מתי בישראל: רבעון ראשון של 2022

בניגוד לשאר הדגמים החשמליים של ב.מ.וו (להוציא את ה- i3) המבוססים על דגמים מוכרים, ב.מ.וו iX הוא רכב חשמלי ייעודי ומהווה בשלב זה את ספינת הדגל החשמלית של ב.מ.וו המציגה את כל החידושים של המותג בתחום זה. ב.מ.וו iX הוא קרוסאובר גדול ממדים, דומה בגודלו ל- X5, ובשלב זה הוא משווק בשני דגמי הנעה כפולה: iX eDrive40 - עם 326 כ"ס, סוללה של 71kWh (נטו), טווח נסיעה של 425 ק"מ, 0-100 קמ"ש ב-6.1 שניות. iX eDrive50 - עם 523 כ"ס, סוללה של 105.2kWh (נטו), טווח נסיעה של 630 ק"מ, 0-100 קמ"ש ב-4.6 שניות. לדגמים יכולת טעינה מהירה בהספקים של 150kW או 200kW בהתאם לגודל הסוללה. לפרטים נוספים על ב.מ.וו iX החשמלי.

 

ב.מ.וו ix xDrive50
ב.מ.וו ix xDrive50.

סקודה אניאק iV:

מתי בישראל (צפי): סוף 2021/תחילת 2022

סקודה קודיאק הוא דגם מקביל לפולקסווגן ID.4. מדובר בקרוסאובר הדומה בגודלו לקודיאק אך משווק עם 5 מושבים בלבד. העיצוב נאה, תא הנוסעים איכותי, שימושי ועשיר ואת הדגם ניתן לקבל במגוון רחב של שילובי מנועים/סללות, בשלב זה לא ידוע לנו איזו גרסה תשווק בישראל. הדגם משווק בגרסאות הנעה אחורית או כפולה בהספקים של 150 כ"ס עד 300 כ"ס ושלוש סוללות המאפשרות טווח נסיעה של 340 ק"מ עד 535 ק"מ. המחיר צריך להיות תחרותי לזה של האיוניק 5 כך שניתן לצפות למחיר התחלתי של כ-190,000 ₪. לפרטים המלאים על סקודה אניאק iV.

 

סקודה אניאק iV
סקודה אניאק iV.

Geely גיאומטרי C:

מתי בישראל: רבעון ראשון 2022

קבוצת יוניון תחל לשווק בשנת 2022 את הרכבים החשמליים של Geely היסינית, החברה המחזיקה בבעלות על מותג וולוו בין היתר. גיאומטרי C יהיה הרכב הראשון של גילי אותו נפגוש בישראל, מדובר בקרוסאבר הדומה בגודלו לרכבים כגון ניסאן קשקאי (החדש) המצויד במערכת הנעה חשמלית בהספק של 204 כ"ס המאפשרת נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 6.9 שניות. הגרסה הבכירה יותר של הדגם מצוידת בסוללה בקיבולת של 70kWh מאפשרת טווח נסיעה של מעל ל-400 ק"מ. לפרטים נוספים על גילי גיאומטרי C.

 

גילי גיאומטרי C
גילי גיאומטרי C.

טסלה מודל Y:

מתי בישראל (צפי): רבעון ראשון של 2022

הקרוסאובר החשמלי הקומפטי יותר של טסלה כבר משווק מזה כשנה בשוק האמריקאי אך השיווק שלו באירופה מתעכב קצת עד לסיום מפעל הייצור של הדגם בגרמניה. אומרים שכל עכבה לטובה ובמקרה הזה הטובה היא שהדגם צפוי לעשות שימוש בסוללות החדשות של טסלה (4680) שיאפשרו לדגם טווח נסיעה ארוך יותר לצד יכולת טעינה מהירה יותר. המודל Y זהה למוכר לנו מהמודל 3 בכל הקשור לעיצוב חיצוני ופנימי וליחידות הנעה, אך בתצורה שימושית ומרווחת יותר של קרוסאובר אותו יהיה ניתן לקבל גם בגרסת 7 מושבים. הדגם ישווק בשתי יחידות הנעה, גרסת טווח ארוך עם הנעה כפולה, 0-100 קמ"ש ב-5.0 שניות וטווח נסיעה של 505 ק"מ או בדגם ביצועים עם הנעה כפולה, 0-100 קמ"ש ב-4.0 שניות וטווח נסיעה של 480 ק"מ.

 

טסלה מודל Y
טסלה מודל Y.

אופל מוקה חשמלי:

מתי בישראל (צפי): סוף 2021/תחילת 2022

אופל מוקה החדש ישווק בגרסאות בנזין לצד גרסה חשמלית מלאה העושה שימוש באותה יחידת הנעה חשמלית המוכרת לנו מדגמי פיג'ו ומהקורסה החשמלית, מנוע בהספק של 136 כ"ס וסוללה בקיבולת של 50kWh המאפשרת טווח נסיעה של כ-322 ק"מ. לפרטים המלאים על אופל מוקה 2021 החדש.

 

אופל מוקה החדש 2021
אופל מוקה החדש.

יש לציין כי הרשימה הזו חלקית בהחלט, יש דגמים חשמליים נוספים רבים אותם נפגוש בישראל במהלך שנת 2022, דגמים כגון הקרוסאובר פולקסווגן ID.4, קופרה בורן שהיא סוג של הוט האצ' חשמלית, יש את רנו מגאן E המעניינת שתוצג בהמשך השנה הבאה, ניסאן אריה שהוא קרוסאובר חשמלי המקביל בגודלו לפולקסווגן ID.4 וסקודה אניאק, יש את וולוו C40 Recharge שהוצג לאחרונה כגרסת קופה לוולוו XC40, טויוטה וסובארו ישיקו בשנה הבאה קרוסאובר חשמלי משותף, ג'נסיס, מותג היוקרה של יונדאי, יציג השנה את GV60 המבוסס על טכנולוגיה ופלטפורמה של האיוניק 5 וצפוי להגיע לישראל עוד השנה ולאחרונה ג'נסיס חשפה את ה- G80 החשמלית שאולי תשווק כאן בשנה הבאה, הקרוסאובר פורד מאך-E שהגיע לישראל ביבוא מקביל צפוי להגיע לכאן ביבוא סדיר בשנה הבאה וזה עוד לפני כל מיני מותגים מסין שיציפו בשנה הבאה את ישראל בשלל דגמים חדשים. כפי שאתם כבר מבינים, עידן הרכב החשמלי בישראל החל ובענק ואם לא יהיו שינויים מפתיעים במיסוי הירוק, בשנה הבאה כבר נפגוש על כבישי ישראל כמה עשרות אלפי רכבים חשמליים.

 

למי שלא רוצה להמתין, אלו הרכבים החשמליים שכבר זמינים לרכישה בישראל (יולי 2021):


MG ZS EV

  • מחירים: 128,888 ₪ עד 144,444 ₪
  • טווח נסיעה: 263 ק"מ
  • מנוע: 143 כ"ס, 0-100 קמ"ש 8.2 שניות
  • סוללה: 45.6kWh
  • טעינה מהירה: 50kW
  • MG הציגה לאחרונה את דגמי 2022 המחודשים של MG ZS המציגים טווח נסיעה גדול יותר. 

 

MG ZS EV חשמלי
MG ZS EV.

רנו זואי

  • מחירים: 129,990 ₪
  • טווח נסיעה: 390 ק"מ
  • מנוע: 135 כ"ס, 0-100 קמ"ש 10.0 שניות
  • סוללה: 54kWh
  • טעינה: 50kW

 

סרס 3 VE

  • מחירים: 139,990 ₪
  • טווח נסיעה: 301 ק"מ
  • מנוע: 163 כ"ס, 0-100 קמ"ש 8.9 שניות
  • סוללה: 53.6kWh
  • טעינה מהירה: 100kW

לפרטים המלאים על סרס 3 EV.

 

2021 סרס 3 EV
סרס 3 EV (צילומים: רונן טופלברג).

GAC GE3

  • מחירים: 139,900 ₪ (במבצע מתמשך 129,900 ₪)
  • טווח נסיעה: 309 ק"מ
  • מנוע: 177 כ"ס, 0-100 קמ"ש 8.6 שניות
  • סוללה: 54.7kWh
  • טעינה מהירה: 50kW בעמדה ייעודית בלבד

לפרטים המלאים על GAC GE3

 

GAC GE3
מותג חדש בישראל - GAC (צילומים: רונן טופלברג).

פיג'ו e-208 חשמלית

  • מחירים: 152,990 ₪
  • טווח נסיעה: 339 ק"מ
  • מנוע: 136 כ"ס, 0-100 קמ"ש 8.3 שניות
  • סוללה: 50kWh
  • טעינה מהירה: 100kW

לפרטים המלאים על פיג'ו e-208

 

2020 פיג'ו e-208 החשמלית
פיג'ו e-208 החשמלית.

אופל e קורסה חשמלית

  • מחירים: 147,990 ₪
  • טווח נסיעה: 335 ק"מ
  • מנוע: 136 כ"ס, 0-100 קמ"ש 8.1 שניות
  • סוללה: 50kWh
  • טעינה מהירה: 100kW

לפרטים המלאים על אופל קורסה החשמלית

 

אופל קורסה החשמלית e-corsa
אופל קורסה החשמלית.

פיג'ו e-2008

  • מחירים: 164,990 ₪
  • טווח נסיעה: 319 ק"מ
  • מנוע: 136 כ"ס, 0-100 קמ"ש 9.8 שניות
  • סוללה: 50kWh
  • טעינה מהירה: 100kW

לפרטים המלאים על פיג'ו e-2008

 

פיג'ו e-2008
פיג'ו e-2008.

ניסאן ליף

  • מחירים: 161,190 ₪
  • טווח נסיעה: 270 ק"מ
  • מנוע: 150 כ"ס, 0-100 קמ"ש 7.9 שניות
  • סוללה: 40kWh
  • טעינה מהירה: 50kW

 

מיני SE החשמלית

  • מחירים: 199,900 ₪ עד 239,900 ₪
  • טווח נסיעה: 228 ק"מ
  • מנוע: 184 כ"ס, 0-100 קמ"ש 7.3 שניות
  • סוללה: 28.9kWh
  • טעינה מהירה: אין

לפרטים המלאים על מיני SE

 

מיני קופר S החדשה 2021
מיני קופר.

DS3 קרוסבק E-TENSE החשמלי

  • מחירים: 198,990 ₪
  • טווח נסיעה: 317 ק"מ
  • מנוע: 136 כ"ס, 0-100 קמ"ש 9.0 שניות
  • סוללה: 50kWh
  • טעינה מהירה: 100kW

לפרטים המלאים על DS3 E-TENSE 

 

2021 DS3 קרוסבק חשמלי E-TENSE
DS3 קרוסבק E-TENSE.

לקסוס UX300e

  • מחירים: 227,900 ₪ עד 257,900 ₪
  • טווח נסיעה: 315 ק"מ
  • מנוע: 204 כ"ס, 0-100 קמ"ש 7.5 שניות
  • סוללה: 54.3kWh
  • טעינה מהירה: 50kW

לפרטים המלאים על לקסוס UX300e

 

לקסוס UX300e
לקסוס UX300e - הוזלה משמעותית במחיר הדגם.

מרצדס EQA

  • מחירים: 299,900 ₪ עד 379,900 ₪
  • טווח נסיעה: 414 ק"מ
  • מנוע: 188 כ"ס, 0-100 קמ"ש 8.9 שניות
  • סוללה: 66.5kWh
  • טעינה מהירה: 100kW

לפרטים המלאים על מרצדס EQA

 

מרצדס EQA 250
מרצדס EQA.

ב.מ.וו i3

  • מחירים: 259,000 ₪
  • טווח נסיעה: 335 ק"מ
  • מנוע: 170 כ"ס, 0-100 קמ"ש 7.3 שניות
  • סוללה: 37.9kWh
  • טעינה מהירה: אין

 

ב.מ.וו i3
ב.מ.וו i3.

ב.מ.וו iX3

  • מחירים: 429,990 ₪
  • טווח נסיעה: 454 ק"מ
  • מנוע: 286 כ"ס, 0-100 קמ"ש 6.8 שניות
  • סוללה: 73.8kWh
  • טעינה מהירה: 150kW

לפרטים המלאים על ב.מ.וו iX3

 

2021 ב.מ.וו iX3
ב.מ.וו iX3.

איווייז U5

  • מחירים: 157,500 ₪ עד 172,500 ₪
  • טווח נסיעה: 400-410 ק"מ
  • מנוע: 204 כ"ס, 0-100 קמ"ש 7.5 שניות
  • סוללה: 63kWh
  • טעינה מהירה: 90kW

לפרטים המלאים על איווייז U5

 

aiways u5
aiways u5.

אודי e-tron 55

  • מחירים: 525,200 ₪ עד 545,400 ₪
  • טווח נסיעה: 398 ק"מ
  • מנוע: 361 כ"ס עד 408 כ"ס במצב בוסט, 0-100 קמ"ש 5.7 שניות
  • סוללה: 95kWh
  • טעינה מהירה: 150kW

 

אודי e-tron 55 ספורטבק

  • מחירים: 545,500 ₪ עד 564,700 ₪
  • טווח נסיעה: 395 ק"מ
  • מנוע: 361 כ"ס עד 408 כ"ס במצב בוסט, 0-100 קמ"ש 5.7 שניות
  • סוללה: 95kWh
  • טעינה מהירה: 150kW

לפרטים המלאים על אודי e-tron ספורטבק

 

אודי e-tron ספורטבק
אודי e-tron ספורטבק בישראל.

מרצדס EQC

  • מחירים: 499,900 ₪ עד 589,900 ₪
  • טווח נסיעה: 412 ק"מ
  • מנוע: 408 כ"ס, 0-100 קמ"ש 5.1 שניות
  • סוללה: 80kWh
  • טעינה מהירה: 110kW

לפרטים המלאים על מרצדס EQC

 

מרצדס EQC
מרצדס EQC.

יגואר i-Pace

  • מחירים: 571,000 ₪ עד 626,000 ₪
  • טווח נסיעה: 470 ק"מ
  • מנוע: 400 כ"ס, 0-100 קמ"ש 4.8 שניות
  • סוללה: 90kWh
  • טעינה מהירה: 100kW

 

יגואר i-pace
יגואר i-Pace.

פורשה טייקן

  • מחירים: 875,000 ₪ עד 1,599,000 ₪
  • טווח נסיעה: 407 ק"מ עד 450 ק"מ
  • מנוע: 530 כ"ס, 0-100 קמ"ש 4 שניות; 680 כ"ס, 0-100 קמ"ש 3.2 שניות; 761 כ"ס, 0-100 קמ"ש 2.8 שניות
  • סוללה: 79.2kWh בדגם בסיס או 93.4kWh בשאר הדגמים
  • טעינה מהירה: 270kW
  • הערות: בקרוב ישווק גם דגם הנעה אחורית במחיר של 685,000 ₪

לפרטים המלאים על פורשה טייקן

 

פורשה טייקן
פורשה טייקן.

מקסוס Euniq 5 - מיניוואן 7 מושבים

  • מחירים: 198,194 ₪
  • טווח נסיעה: 260 ק"מ
  • מנוע: 174 כ"ס, 0-100 קמ"ש 9.5 שניות
  • סוללה: 52.5KwH
  • טעינה מהירה: 100kW

טסלה מודל 3

  • מחירים: 192,459 ₪ עד 272,313 ₪
  • טווח נסיעה: 448 ק"מ עד 580 ק"מ
  • מנוע: 325 כ"ס, 0-100 קמ"ש 5.6 שניות; 390 כ"ס, 0-100 קמ"ש 4.4 שניות; 498 כ"ס, 0-100 קמ"ש 3.5 שניות
  • סוללה: אין נתון רשמי
  • טעינה מהירה: 250kW

 

טסלה מודל 3
טסלה מודל 3 - חבילה מרשימה מאוד במחיר נוח מאוד.

טסלה מודל S

  • מחירים: 479,458 ₪ עד 812,714 ₪
  • טווח נסיעה: 628 ק"מ עד 652 ק"מ
  • מנוע: 707 כ"ס, 0-100 קמ"ש 3.2 שניות, 1020 כ"ס, 0-100 קמ"ש 2.3 שניות
  • סוללה: אין נתון רשמי
  • טעינה מהירה (דגמי 2021 החדשים): 250kW
  • הערות: דגמי מודל S החדשים יגיעו לישראל רק ברבעון הראשון של 2022 אך זמינים כבר עתה לרכישה.

טסלה מודל X

  • מחירים: 532,033 ₪ עד 753,074 ₪
  • טווח נסיעה: 547 ק"מ עד 580 ק"מ
  • מנוע: 707 כ"ס, 0-100 קמ"ש 3.9 שניות; 1020 כ"ס, 0-100 קמ"ש 2.9 שניות
  • סוללה: אין נתון רשמי
  • טעינה מהירה (דגמי 2021 החדשים): 250kW
  • הערות: דגמי מודל X החדשים יגיעו לישראל רק ברבעון הראשון של 2022 אך זמינים כבר עתה לרכישה.

 

טסלה מודל X
טסלה מודל X.

יונדאי איוניק EV

מחירים: 159,900 ₪

טווח נסיעה: 311 ק"מ

מנוע: 136 כ"ס, 0-100 קמ"ש 9.9 שניות

סוללה: 38.3kWh

טעינה מהירה: 100kW

לפרטים המלאים על יונדאי איוניק EV

 

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 89

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • This commment is unpublished.
    avatar
    Skyline · 05/01/2022
    רשימה מעולה.
    ממליץ לסדר אותה לפי מחיר.
    גם במקרים שיש טווח, ניתן להתייחס למחיר הנמוך האפשרי.
  • This commment is unpublished.
    avatar
    אבי · 10/11/2021
    אני ממליץ שאנשים ימשיכו לרכוש מכוניות חשמליות ואז הביקוש לדלק ירד וגם מחיר הדלק ירד בשביל אנשים כמוני שלא מחפשים חתיכת פח עם בטריה
  • This commment is unpublished.
    avatar
    אריה · 14/10/2021
    זוג ממוצא לא יכול לרכוש דירה, אז איך בדיוק יקנו רכב חשמלי ב200 אלפים?
  • This commment is unpublished.
    avatar
    אשר · 03/10/2021
    זו לא שנה של רכב חשמלי מכיוון שאין עמדות טעינה בחניות בניני מגורים
    • This commment is unpublished.
      avatar
      אבא · 24/04/2022
      אל תביא ילדים אם אין לך כוח להסתובב איתם
    • This commment is unpublished.
      avatar
      אריה · 14/10/2021
      זו רק ההתחלה ומה עם טעינה בדרך? להסתובב עם ילדים עד שהרכב יוטען ,לא יישארו לנו שערות על הראש.
  • This commment is unpublished.
    avatar
    א. · 12/09/2021
    טסלה עם אמינות מוכחת וללא טיפולים. הטווח שלה ביחס למחיר הוא ארוך משמעותית ביחס לכל המתחרות. כרגע ברמות המחירים של המתחרות אין לטסלה תחרות, היא עדיפה בכל פרמטר.
    • This commment is unpublished.
      avatar
      אריה · 14/10/2021
      קראתי מאמר באנגלית,שטוען שיש בעיות עם איכות הצבע של טסלה לאורך זמן!
  • This commment is unpublished.
    avatar
    ערן · 07/09/2021
    מה עם ה skywell?  נראית עם נתונים מציינים וטווח מוצהר של 520 ק"מ! 
  • This commment is unpublished.
    avatar
    אבי · 06/09/2021
    מחיר נורמלי למכונית מיני חשמלית 40 - 60 אלף שקל ויש עדיין מלא רווח אבל בישראל גנבים.
    משפחתית חשמלית 80 - 100 אלף
    גי'פ חשמלי 120 - 140 אלף
    אלה המחירים שצריכים להיות.גנבים אמרתי.
  • This commment is unpublished.
    avatar
    בזיון · 31/08/2021
    מזכיר לכולם ששכר מינימום עומד על פחות מ 30 שקל לשעה
  • This commment is unpublished.
    avatar
    חיים · 06/08/2021
    מישהו יודע מה יעשו בעוד 5 שנים עם מיליוני סוללות לא תקינות, בטכנולוגיה שכבר היום מיושנת ואין טעם למחזר אותן? 
    • This commment is unpublished.
      avatar
      אריה · 14/10/2021
      כן ,יבנו מפעלי מחזור שמזהמים וימחזרו פחות ממאה אחוזים,נגיע רחוק!
    • This commment is unpublished.
      avatar
      יניב · 21/08/2021
      כמה חברות כבר בונות על מחזור החומרים. אפילו ישראלית אחת מהגדולות
  • This commment is unpublished.
    avatar
    מפגרים · 30/07/2021
    המהירות בארץ מוגבלת ל 100 קמש.כל הביצועים לשופוני.ניתן להוריד בחצי את המחיר וליסוע חוקי לאט ובטוח.
    • This commment is unpublished.
      avatar
      לא רוצה · 30/08/2021
      1000 % צודק. לפני כחודש נסעתי מאשקלון לנהריה, לקח לי 6.5 שעות להגיע בגלל הפקקים.
    • This commment is unpublished.
      avatar
      סטלנטיס יוניברס · 13/08/2021
      כמה זמן לקח לך להמציא את החוק הזה?
  • This commment is unpublished.
    avatar
    אריה · 21/07/2021
    עוד תחנות כוח גרעיניות ואחרות עוד לוחות לקליטת אנרגיה סולארית עשויים ממתכת וזכוכית עוד עמדות לטעינה ליד הבית חפירות חיבורים כבלים פלסטיק,למה לא להודות שפשוט אנחנו הורסים הכל ואין תכלית.הטבע יוכיח לנו שאנו לא מנהלים כאן בקרוב!!
    • This commment is unpublished.
      avatar
      אריה · 14/10/2021
      זה בדיוק העניין.צריך כבר להודות בפה מלא ,עולמנו הקטן לא יישאר כאן לנצח,הרסנו הכל!
    • This commment is unpublished.
      avatar
      ישי · 05/10/2021
      תתקדם חבר, עדיף על כל הזיהום שנפלט ממכוניות הבנזין המיושנות.או שאולי אתה בעל מוסך, או בעל אינטרס אחר...?
    • This commment is unpublished.
      avatar
      רענן · 20/08/2021
      חרם צרכנים על היבואנים  החמדנים  ליצור מודעות קולקטיבית בדעת הקהל...!
    • This commment is unpublished.
      avatar
      רענן · 20/08/2021
      לעבור לחדמלי למחזר  מה שצריך ולהוריד את מס על היבוא ל20אחוז
    • This commment is unpublished.
      avatar
      ברוך · 12/08/2021
      בול
  • This commment is unpublished.
    avatar
    אריה · 21/07/2021
    כשירדו המחירים נדבר.
  • This commment is unpublished.
    avatar
    דור · 14/07/2021
    תיקון: בישראל נמכרת רנו זואי עם הטווח הקצר יותר של ה-306 ק"מ רשמי, 255 ק"מ בפועל.
    ולא מבין למה לא טרחו אפילו לציין את ה-id.3 הנהדרת שלאחרונה הגיעה לישראל למבחני התאמה.
    כמו כן, טויוטה bz4x צפויה גם להגיע ב-2022.
  • This commment is unpublished.
    avatar
    . · 12/07/2021
    מדובר במהפכה מדהימה מי היה מאמין לפני עשור שנחיה בכזאת מציאות, בקצב הגידול הנוכחי בעוד 5-10 שנים אנשים יסתכלו על מי שנוסע ברכב מזהם כמו על מישהו שמעשן סיגריות, לא הכרחי והרגל מזיק.
    • This commment is unpublished.
      avatar
      אריה · 14/10/2021
      זה לא המכונית הבעיה אלא האדם!
    • This commment is unpublished.
      avatar
      ישי · 05/10/2021
      אני האמנתי... במיוחד שבארצות הברית החלו (אנשים פרטיים) לפני הרבה שנים להוציא את המנוע דלק ולשתול כל מיני קומבינציות של מנועים חשמליים, אפילו ראיתי אופנוע קוואסקי ששתלו לו מנוע EV .
    • This commment is unpublished.
      avatar
      נדב · 18/07/2021
      כל עוד ולא יהיו רכבים שעושים 1000 קמ בין טעינה לטעינה זה סבל.. אני אישית נוסע בסביבות 1000 קמ ביום הגעתי למסקנה שמי שנוסע קצת לא שווה לו להחליף ומי שנוסע הרבה כמוני שווה לו מאוד רק שזה לא מציאותי כי בשביל לעשות 1000 קמ צריך לבלות ברכב יום שלם בנסיעה בלי עצירות בכלל ולכן אין לי את הזמן להטעין ואפילו לא רבע שעה בקושי דלק אני מספיק לשים חשבתי לא מעט על טסלה שנותנת 500 קמ, בדקתי את ההיתכנות כמה ימים וראיתי שזה יסבך אותי וישאיר אותי בצידי הדרך כל כמה ימים בלי סוללה 
  • This commment is unpublished.
    avatar
    1234 · 05/07/2021
    אין זכר לפורד מוסטאנג מאך e ? חבל .
  • This commment is unpublished.
    avatar
    מירב · 04/07/2021
    למה מיניוואן 7 מקומות חשמלי יש רק מקסוס Euniq 5 ??
    • This commment is unpublished.
      avatar
      אורן · 04/07/2021
      יש לך טסלה Model X Plaid 7 או 6 מושבים
  • This commment is unpublished.
    avatar
    ירדן · 04/07/2021
    לכל בעלי הדינוזאורים ממונעי בנזין/סולר. המכונית שלכם בעוד מספר שנים לא רב תהיה שווה קרוב ל 0. אולי יקנו אותם לברזל.מנוע חשמלי לא מזהם, חזק הרבה יותר(לפחות אצל טסלה), אמין יותר, לא דורש טיפול ושקט. רק חשמל בשבילי תודה. 
    • This commment is unpublished.
      avatar
      סטלנטיס יוניברס · 13/08/2021
      פרה יותר אמינה מהסוללה
    • This commment is unpublished.
      avatar
      שניר · 08/08/2021
      אולי עדיף שתבדוק מה פירסמו ממרצדס לפני מספר ימים . גם עוד 10 שנים ימשיכו לייצר "דינוזאורים" והיא לא החברה היחידה ! עדיף לבדוק לפני שיוצאים בהצהרות חסרות כל ביסוס במציאות !
    • This commment is unpublished.
      avatar
      עוזי · 08/07/2021
      ןמה  עם תחנות כוח בישראל לא מזהמות ? והתמנת סוללות ?
    • This commment is unpublished.
      avatar
      דוד · 05/07/2021
      מנוע החשמלי לא מזהם. נכון. איך סוללה כן. המנוע החשמלי מאוד אמין, איך סוללה לא. לפחות אצל טסלה מתלקחות ונשרפות בתדירות די גבוהה. המנוע החשמלי הוא שקט, איך סוללה לא שקטה. נראה את הלקוח מחייך כשהוא עומד בטור לטעינה מהירה. או עושה חישובים עד לאן הוא יגיע. והופס, שחכתי לשים בתקע. אלך לחבר את האוטו. נחמד בתור גימיק ולמי שמייצר רכבים מזהמים והרבה. או מוכר רמת זיהום לחברה שמזהמת.  איך טכנולוגיה מיותרת. כמו מנועי דיזל וכמו מנועי טורבו קטנים. 
  • This commment is unpublished.
    avatar
    דויד · 04/07/2021
    כתבה מעולה!
  • This commment is unpublished.
    avatar
    שי · 03/07/2021
    מה קורה עם הקרינה מהסוללות ברכב .מטגנים לנו את המוח . לא להתקרב רק מנועים בנזין 
    • This commment is unpublished.
      avatar
      המזהם בעמ · 21/09/2021
      נכון אז נמות מי זיהום אויר
    • This commment is unpublished.
      avatar
      יוסי עמיאל · 08/09/2021
      ברור, כי אין קרינה מסוללות זרם ישר DC. 
    • This commment is unpublished.
      avatar
      יוסי עמיאל · 08/09/2021
      סוללות מספקות זרם ישר DC. אין קרינה מזרם ישר. 
    • This commment is unpublished.
      avatar
      שר האנרגיה · 13/08/2021
      שטויות
    • This commment is unpublished.
      avatar
      סטלנטיס יוניברס · 13/08/2021
      תתחבר למציאות חבוב, אנחנו מייצרים פלטפורמות ל15 יצרנים שונים, אני יכול להגיד לך שמה שאתה אומר ממש לא נכון. לפי סקרי סטלנטיס 2020 בנספחים בדף מס 143 תוכל לרות את סעיף A50 שמדבר בדיוק על מה שאמרת ואני מצותת מהספר: מחקר סטלנטיס אוגוסט 2020: רכב חשמלי הפולט קרינה בלתי מייננת וקרינת כוח E המופק מפעילות ממושכת ואף קצרה של סוללת הרכב עשויה באופן קיצוני לפלוט קרינה בלתי מייננת(מחקרי סטלנטיס- פיג'ו 2017) יותר מאשר רכב בנזין בסטנדרט של 1900 סמק על פי נתוני סקר סטלנטיס 2020
  • This commment is unpublished.
    avatar
    קלאסי · 03/07/2021
    לוקחים לנו את המנוע 🥺
    • This commment is unpublished.
      avatar
      טסלה ישראל · 13/08/2021
      צודק, אך סטלנטיס מראה לנו אחרת, בכל אופן לחברה הזאת אי אמון סתם הם מבלבלים את המוח, תשמע לי אתה צודק מאה אחוז
    • This commment is unpublished.
      avatar
      אוריון · 05/07/2021
      לוקחים לך את הכרכרה ונותנים לך Automobileלוקחים לך את הנר ומביאים לך נורה.מנוע חשמלי פי כמה מונים יותר חזק ויעיל ממנוע דלק. רוב האנרגיה במנוע דלק מתבזבז על אנרגיית חום וקול ולא על הנעה. 
  • This commment is unpublished.
    avatar
    יואל · 03/07/2021
    ככל שיהיו יותר רכבים חשמליים יהיה עומס על עמדות הטעינה.הטווחים היום נמוכים .בפועל 25 אחוז לפחות מהמוצהר.רכב בטווחים הגבוהים זה 300 קמ.בהנחה שיהיו עמדות טעינה רבות עדיין התורים יהיו מטורפים ואת כל החופשה באילת נעביר בהמתנה בדימונה עד למועד החזרה...זה מתאים למי שלא יוצא מרדיוס אזור המגורים שלו.
    • This commment is unpublished.
      avatar
      ששון · 10/09/2021
      לא כי למלא דלק זה לוקח כמה דק
    • This commment is unpublished.
      avatar
      NEO · 29/08/2021
      להתקין עמדה אין ביעה רק שכרגע מערכת חשמל מסוגלת להתמודד עד 10-15% מי כלל תחבורה פרטית ובחודש אוגוסט גם זה לא.והטכנולוגיה של הסוללות היא לא השתנתה הרבה ב100 שנים אחרונות הנפחים מהירות הטעינה לא מישתנה כי זה חוקי פיזיקה אז חילקו ל אלפי בטריות כדי להטעין מהר יותר. אולי עוד 5-10 שנים ייבשילו טכנולוגיות אחרות ....
    • This commment is unpublished.
      avatar
      טסלה ישראל · 13/08/2021
      אצלנו במכונית יש לך תעסוקה בשביל המקרה הזה, כל הגימיקים, והפונקציות, משתלם!
    • This commment is unpublished.
      avatar
      טסלה ישראל · 13/08/2021
      שטויות, שעכשיו כל הרכבים הם בנזין, ראית פעם עומס בתחנות הדלק
    • This commment is unpublished.
      avatar
      דוד · 05/07/2021
      אז לשבת על הגדר ולחכות?
  • This commment is unpublished.
    avatar
    אורן · 03/07/2021
     מביאים  רכבים חשמלים אבל יש בעיות להתקין מטענים בבתים משותפים לא להזמין ליפני שבודקים אם מותר להתקין עמדת טעינה 
    • This commment is unpublished.
      avatar
      גיא · 04/07/2021
      אין שום בעיה ויש תקדימים משפטיים בנושא
  • This commment is unpublished.
    avatar
    ארז · 03/07/2021
    לצערי מרבית האזרחים לא יהנו מרכב חשמלי חדש.... מחירים שווים לכל נפש כמו מחירי הדירות....
    • This commment is unpublished.
      avatar
      אריק · 03/09/2021
      @טסלה ישראל, לא ראיתי הוזלות, רק התייקרויות מתחילת המכירה. פספסתי משהו? 
    • This commment is unpublished.
      avatar
      טסלה ישראל · 13/08/2021
      אנחנו מוזילים את מחירי המכוניות כדי שלכל אחד יוכל היות טסלה חדשה משופרת ולא מזהמת
  • This commment is unpublished.
    avatar
    עמי · 03/07/2021
    ממש לא השתכנעתי ביתרון של המכוניות החשמליות.  אפילו לא בכך שהן יותר ירוקות. אז נכון שהן לא פולטות פחמן דו חמצני, אבל הוא כן נפלט בתהליך ייצור החשמל. יתר על כן, הסוללות עצמן מיוצרות מחומרים שמחייבים כריה ופגיעה בסביבה. נוסיף לזה גם את השאלה עד כמה הסוללות מזהמות לאחר שסיימו את חייהן, ונגיע למסקנה שירוק זה לא. נוספת לזה שאלת טווח הנסיעה ומהירות הטעינה.  כרגע ברוב הדגמים הטווח מוגבל, ומשך הטעינה איטי יחסית ולכן מחייב תכנון מוקדם. יש גם את שאלת העלות. לא רק של המכונית, שהיא יקרה משמעותית מרכבים המונעים בדלק או היברידים, אלא גם של החשמל, ושאלת ההכבדה על רשת החשמל הארצית, כאשר יהיו בשוק מאות אלפי מכוניות כאלה.  
    • This commment is unpublished.
      avatar
      NEO · 29/08/2021
      זה העתיד אבל...מי שקונה רכב קטן הוא גם ייקנה רכב קטן בנזין וההפרש עלות 20-60 אלף שקל לא בדיוק מתכזזים.בעוד חצי שנה כשיורידו הטבות מס אז בכלל לא תההיי כדאיות.כולם מדברים על סוללות הפלא, איזה בדיוק סוללות ? מה הטכנולוגיה ? איזה דגם רכב עם הסוללה החדשה ?מי שרוצה ירוק שיסע באופניים או ברגל כי כל הדברים האחרים מזהמים פחות או יותר אותו דבר.לחבר יש טסלה, רכב נהדר אם היה עולה 150 אלף, רמת גימור בינונית ויש הרבה רעשי רקע מנהיגה (כביש רוח וכו) גם לא התלהבתי מאיכות הסיעה והמתלים. הוא ואישתו נסעו לאילת, מכונית חדשה שני אנשים טווח נסיעה אמור ליהיות 450 אבל זה בלי מזגן בלי אורות בלי להפעיל מולטימדיה בלי להטעין טלפון בטמפ מסויימת במשקל אדם עד 75ק"ג בלי מזוודות ובכביד אם לא יישר אז שיורד, אז הם בקושי הגיעו לאילת למרות שכל המרחק היה 350 ק"מ וסגרו מזגן עדיין עצרו בדרך להטעין.
    • This commment is unpublished.
      avatar
      דור · 14/07/2021
      כבר עשו בדיקות מעמיקות לעניין. רכבים חשמליים מזהמים יותר בתהליך הייצור, אך לאורך החיים שלהם מזהמים משמעותית פחות מרכבי בנזין, גם אם החשמל מגיע מתחנות כוח פחמיות.
      בקשר לעלויות כדאי מאוד לקחת בחשבון את החיסכון שנובע מהטעינה שהיא כ-8 אג' לקילומטר לעומת עלות בנזין שהוא כ-60 אג' לקילומטר. כמו כן גם הטיפולים, הטסט והביטוחים זולים מרכבי בנזין.
    • This commment is unpublished.
      avatar
      אחד שנוסע בחשמל? · 04/07/2021
      היתרון הוא למי שנוסע הרבה, מעל 20,000 ק"מ בשנה.החשמל כבר עבר מזמן לאנרגיה מתחדשת.לגבי הסוללות, כבר יש בשוק סוללות שעובדות בטכנולוגיה שונה מזו שמוכרת כיום. ולגבי מחיר הרכב, לא חייב ללכת על מותג יוקרתי, אפשר להסתפק ברכב סיני שנותן מענה מצויין למחיר (אם תשווה לשלוש שנים תקבל פחות הוצאות בהרבה מרכב בנזין) ולדעתי להחזיק רכב לפחות 5-6 שנים ולא לרוץ להחליף כל שנתיים. בכל מקרה שיהיה המון בהצלחה עם רכבי הבנזין והסולר...
  • This commment is unpublished.
    avatar
    הגיוני · 03/07/2021
    נראה לי שלוב המדינה, מה שחשוב זה תווך נסיעה ורק אז ביצועים.

    לי נראה שמי שהולך באמת לעשות את המהפכה בארץ זה החברות הסיניות שמייצרות רכבים לאנשים הפשוטים ונותנים תמורה טובה יותר לכסף, אבל תאכלס כמה שיותר אנשים יעברו לחשמליות - מכל הדרגות מחיר - זה רק יהיה יותר טוב לכולנו.

    חוץ מהמוסכים כמובן.